fbpx

Ai un business la început? Uite 5 aspecte de care să ții cont

Dacă ai intrat pe calea antreprenoriatului, cu siguranță îți dedici foarte mult timp dezvoltării afacerii tale.

Deseori, o mică afacere este cu atât mai solicitantă cu cât este de mici dimensiuni deoarece este formată din puține persoane care sunt nevoite să le știe pe toate și să le facă pe toate…

Știu asta din propria experiență. :)

Revenind la titlul acestui articol, m-am gândit să îți fac 5 sugestii de care să ții cont dacă ai ales să pleci pe acest drum al antreprenoriatului.

Nu sunt sfaturi de business ci, mai degrabă, o hartă amplă cu ajutorul căreia să îți orientezi deciziile și alegerile.

Ele sunt valabile indiferent de stadiul în care se află afacerea ta, însă le-am încadrat la ”pentru început” pentru că, dacă ai deja experiență, este foarte posibil să ții deja cont de aceste lucruri:

  1. Pune accent pe brand

Indiferent de dimensiunea unei afaceri, inima ei este brandul.

Mai exact, se impune ca orice afacere să aibă o identitate.

Nu te gândi că brandul va fi creat doar atunci când afacerea a ajuns la un anumit nivel.

Brandul va crește odată cu afacerea.

Și ideal este ca în momentul în care business-ul devine mai cunoscut, brandul să fie deja bine conturat.

Așa că, indiferent dacă ai sau nu un departament de marketing, nu neglija identitatea afacerii pe care o deții.

Cum îți creezi un brand potrivit?

Te poți raporta la următoarele întrebări:

  • Cum vrei să se simtă clienții când se gândesc la brandul tău?
  • Ce definește afacerea ta?
  • Cum vor fi inspirați clienții tăi atunci când folosesc produsul tău sau când apelează la serviciile tale?
  1. Lasă-te inspirat de alte modele de succes

În special atunci când încerci să îți găsești drumul tău în lumea afacerilor, ai nevoie de modele inspiraționale.

Și de mentori.

Poveștile de business ale unor astfel de oameni scot la iveală și problemele pe care aceștia le-au întâmpinat în demersurile lor.

În unele te vei recunoaște și, astfel, nu vei mai percepe totul ca pe o frustrare.

Îți dai seama că nu doar ție ți se poate întâmpla!

Fie că este vorba de personalități din lumea afacerilor, fie de modele de business, eu am și caut mereu să mă înconjor de oameni de la care pot învăța.

În cercul meu de prieteni și cunoștințe există câțiva antreprenori de succes din România care au reușit prin propriile forțe și care și-au păstrat autenticitatea și cadrul etic.

Acest lucru are o valoare inestimabilă pentru că am învățat și învăț în permanență de la ei.

În plus, citesc foarte multe cărți de management și antreprenoriat și am reușit să creez un sistem complet prin care să duc orice afacerea la următorul nivel. (vezi detalii aici)

  1. Caută și sigur vei găsi oamenii potriviți

Micile afaceri încep, de cele mai multe ori, cu persoane cunoscute.

Prieteni, membri ai familiei, cunoscuți.

Uneori este bine, alteori nu.

Ideal este să cauți și să identifici acei oameni potriviți pentru binele afacerii.

O afacere are sorți de izbândă atât timp cât la cârma ei se află persoane pregătite și competente.

Dacă îți alegi oamenii strict din punct de vedere emoțional (oameni la care ții, oamenii care vor să fie incluși și pe care nu îi poți refuza), atunci e posibil ca pe parcurs să ai surprize.

Nu uita faptul că într-un business vei fi nevoit să iei și decizii drastice și nedorite.

Și astfel e posibil să îți îngreunezi singur situația dacă lucrezi doar cu persoane la care ții.

Dacă la un moment dat ești nevoit să elimini pe cineva din ecuație, pasul va fi cu atât mai greu dacă persoana este una apropiată…

  1. Formalități și cadru legal

Atunci când afacerea începe să crească, se recomandă crearea unui cadru legal cât mai bine pus la punct.

Nu omite acest aspect!

Legislația strictă de la noi din țară îți poate îngropa business-ul rapid.

În plus, nu cred că îți dorești amenzi.

Mai ales când orice bănuț e vital pentru afacerea ta.

Consultă-te cu persoane specializate în acest domeniu.

Nu le poți face tu pe toate!

Găsește un contabil și un avocat bun.

Sunt necesari pentru o bună desfășurare a activității tale.

  1. Investește timpul eficient (nu doar banii)

Dezvoltarea unei afaceri nu depinde doar de bani.

E posibil ca timpul investit să fie prioritar.

De fapt, modul în care îl investești.

Un business are nevoie de planificări, de stabilirea unor aspecte, de punerea la punct a diverselor detalii.

Este nevoie să analizezi situația, piața, potențialii clienți, trendul și concurența.

Să găsești idei și scurtături. Toate acestea necesită timp.

Pe care va trebui să îl iei de undeva, adică din zona personală.

Ai grijă, însă, să faci să merite acest sacrificiu și, cel mai important, să nu îl transformi în obicei pentru că vei intra într-un cerc vicios care te va afecta atât personal, cât și profesional.

 

Un ultim sfat:

Așteaptă-te ȘI nu îți fie frică să greșești. E ca în viață. :)

Inspiraţie!
andy szekely

Un antreprenor are nevoie de 3 elemente importante ca proiectul lui să fie de succes:

  1. Încredere în abilitățile și valorile lui.
  2. Pragmatism și gândire critică în situații complexe.
  3. Echilibru în emoție și în comunicarea cu ceilalți

Chiar dacă aceste 3 ingrediente par greu de dobândit, în Elevate Profit Inner Circle găsești toate instrumentele de care ai nevoie. 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.