fbpx

Cum să folosești primele 30 de secunde pentru a cuceri publicul

Cât timp îi ia publicului să își facă o anumită impresie despre speakerul de pe scenă?

Cam 30 de secunde.

Iar dacă speakerul este introdus de vorbitorul anterior, procesul de “scanare” începe chiar mai devreme.

E ca atunci când întâlnești pentru prima oară o persoană.

Îți vei face acea primă impresie, care ulterior poate fi confirmată sau infirmată.

Cert este, însă, că părerea inițială contează.

Dacă te afli pe scenă, felul în care te prezinți inițial publicului va influența și felul în care va fi receptat mesajul tău.

De aceea, ideal e ca primele 30 de secunde să fie folosite pentru a cuceri publicul de partea ta.

Ulterior, din moment ce ai captat atenția și bunăvoința celor din fața ta, speech-ul tău are șanse mult mai mari să fie primit bine.

Cum poți cuceri publicul în primele 30 de secunde?

 

  1. Fii cât mai uman (încă de la început)

Oamenii sunt atrași de persoanele care își prezintă latura umană.

Culmea, deși ne ferim deseori să părem “slabi” și sensibili, îi investim cu încredere pe cei care își deschid sufletul către noi.

Un speaker rece și imparțial va rămâne… rece.

Nu va trezi nimic în inimile publicului.

Cel mult, oamenii vor pleca cu informații utile de la conferință.

Dar… nimic mai mult.

Este important să te apropii de publicul tău.

Să îl faci să te aprecieze. Să mai vină și altă dată la conferințele tale.

Și să te recomande celor din jur.

Nimeni nu va lăuda un speaker plictisitor, oricât de interesante ar fi informațiile oferite de acesta.

Latura umană se descoperă cel mai bine atunci când speakerul vorbește din propria experiență.

Așa că poți deschide speech-ul tău cu o poveste personală.

Publicul devine mult mai receptiv atunci când vorbești din propria experiență decât la general…

Ca și paralelă, multe filme de succes au fost inspirate după cazuri reale.

Publicul este mult mai impresionat de poveștile respective, știind că ele chiar s-au întâmplat…

 

  1. Realizează contact vizual cu publicul

Este important să realizezi contact vizual cu publicul încă de la bun început. Și, ulterior, să îl menții.

Contactul vizual nu trebuie să fie unul forțat. El trebuie să aibă în background o conexiune la nivel mental și sufletesc.

Să le vorbești cu adevărat oamenilor din fața ta.

Dacă totul reprezintă pentru tine o povară, acest sentiment va fi perceput întocmai de public.

În schimb, dacă vorbești cu drag, oamenii se vor simți bine.

Fiecare va ști că se află în locul potrivit.

Iar armonia dintre speaker și publicul său va face speech-ul memorabil nu doar în mintea auditoriului, ci și în mintea celui care vorbește.

  1. Folosește-ți umorul

Umorul în public speaking (și nu numai) are un dublu avantaj. Crește încrederea publicului în speaker și îl ajută pe speaker să scape de tensiune.

O glumă bună spusă în introducere va sparge gheața!

Când sunt amuzați, oamenii se deschid în fața celui care i-a făcut să râdă.

Le cucerește bunăvoința instant!

Așa că gândește-te fie la un banc, fie la o glumă realizată de tine, fie la o întâmplare haioasă personală.

Atât eu, cât și mulți dintre colegii mei de scenă folosesc această tehnică.

De exemplu, Romeo Crețu își deschide de fiecare dată speech-urile cu glume.

Apoi, mai presară câteva și pe parcurs, pentru că e ceva natural, din felul lui de a fi.

Cert este că umorul deschide porțile ochilor, urechilor și mai ales ale inimilor.

Așa că nu ezita să îl folosești!

 

În concluzie: nu minimiza importanța primelor 30 de secunde ale speech-ului tău!

Un început bun este o introducere bună pentru un discurs memorabil!

Inspiratie!

Andy

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.