fbpx

Povestea expertului miop

În urmă cu 10 ani purtam ochelari. Astăzi nu mai port.

De ce?

Pentru că am întâlnit, la momentul potrivit, un om care m-a convins că pot să îmi vindec în mod natural privirea.

Numele său este Leo Angart.

Trei săptămâni mai târziu mi-am aruncat ochelarii la gunoi.

Pentru vindecarea privirii îți recomand cartea lui Leo: ”Improve your eyesight naturally”, care a fost tradusă și la noi.

Povestea acestui eveniment din viața mea nu este însă subiectul acestui articol.

Articolul de față tratează miopia expertului

Mai exact, tratează incapacitatea de a vedea clar obiectivele pe care vrei să le atingi, pentru că ești supra-specializat într-un anumit domeniu.

Zilele trecute stăteam la masă cu un prieten, care e expert și care dorește să se lanseze în propria afacere.

Care este problema lui?

Are două sau trei produse pe care le-ar putea lansa și nu se poate decide cu care să înceapă.

Mai exact, omul se află într-o stare de confuzie. Uite o mostră din dialogul cu el:

– Nu știu ce produs să scot pe piață.

– Când spui “piață” la ce te referi?

– La oamenii care cumpără de la mine.

– Și cine sunt mai exact acei oameni?

– Cei care au nevoie de produsele mele.

– Și cine sunt ei, mai exact?

– Cei care le folosesc ca să își îmbunătăţească viața.

– Și mai exact, cine sunt aceştia?

– Nu știu…

 

Dialogul nostru a mers într-un astfel de cerc, iar și iar şi iar… de vreo 4-5 ori…

Eu am insistat cu aceleași întrebări.

După o vreme, răspunsurile prietenului meu au început să fie mai ferme și mai clare.

Și mai interesant a fost faptul că unele dintre replicile lui nu mai erau răspunsuri, ci întrebări (semn bun ):

– Cum pot face asta?

– Unde găsesc oamenii interesați?

– Cum mă adresez acelor oameni?

 

La finalul întâlnirii noastre, prietenul meu avea cu totul altă stare…

Îmi repeta întruna:

– Pare atât de simplu…! Mă învârteam în jurul cozii… Nu-mi vine să cred cum mă blocam de unul singur…! Acum văd mult mai clar ce am de făcut!

 

M-am bucurat pentru el și ne-am despărțit cu o strângere de mână, dar și cu senzația plăcută că mi-am ajutat un prieten.

După întâlnire, am început să analizez iar ce s-a întâmplat. Acesta e un obicei de-al meu.

Concluzia acestei întâlniri cred că îți poate fi de un real folos, așa că ți-o descriu pe pași:

  1. Când te afli în confuzie, prioritatea ta este să obții CLARITATE.
  2. Ca să obții claritate, este nevoie să ai INFORMAȚIILE care aduc claritate.

  3. Informațiile respective vin de la oamenii pentru care ceea ce tu oferi este relevant.

  4. Ce ai de făcut, este să găsești acei oameni și să îi întrebi ce au nevoie.

  5. Cum îi întrebi? În lumea de azi e foarte simplu pentru că există internet. Nu uita însă că o conversație directă sau la telefon cu acei oameni poate fi la fel de valoroasă, sau chiar mai valoroasă!

 

În cazul prietenului meu, acesta întâmpina blocaje la fiecare dintre cei 5 pași

Să îi luăm pe rând:

  1. Cum să am claritate dacă sunt confuz? Sunt confuz și gata!

Răspunsul meu:

Confuzia vine din lipsa informațiilor relevante care să îți aducă claritatea.

 

  1. Nu am de unde să obțin informații relevante! Nu știu unde să le caut!

Răspunsul meu:

Informaţiile le cauți la oamenii care ar putea fi beneficiarii a ceea ce vrei tu să oferi!

 

  1. Da, dar nu știu cine sunt acei oameni!?

Răspunsul meu:

Da, dar ai o idee cine ar putea fi. Aşa că, începe cu ei!

După ce întrebi 15-20 de oameni, vei avea o idee mult mai clară din răspunsurile lor, dacă ei sunt cei potriviți sau nu.

Dacă nu sunt ei cei potriviți, cel puțin vei ști pe cine să întrebi în continuare.

 

  1. Și dacă, totuși, nu voi ști?

Răspunsul meu:

Înseamnă că încă nu ai întrebat destui oameni. Deci, continuă!

 

  1. Păi, și ce să îi întreb?

Răspunsul meu:

Spune-le că intenționezi să creezi un produs care să rezolve o problemă cu care ei se confruntă.

Descrie problema și apoi întreabă-i dacă ei ar cumpăra acel produs. Dacă spun da, propune-le să îl și cumpere.

Dacă spun nu, întreabă-i ce ar trebui să schimbi la produsul tău pentru ca ei să și-l dorească.

Asta e tot!

La capătul celor 5 pași, vei avea o imagine mult mai clară asupra a două elemente vitale pentru orice încercare antreprenorială: cine sunt clienții tăi și cum arată produsul tău.

Miopia expertului va fi astfel redusă substanțial… iar ochii minții tale se vor fi vindecat în mod natural.

 

 

Inspiraţie!
andy szekely

P.S.: Am scris acest articol pentru că am convingerea că prietenul meu nu e singur… Am avut de-a lungul timpului, ocazia să întâlnesc mulți oameni care își doreau să pornească ceva, dar nu vedeau desul de departe…

Te numeri şi tu printre ei?

Dacă da, să îți fie de folos!

Dacă nu, poate cunoști pe cineva care are nevoie de acest mesaj. Dă-l mai departe…

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.