fbpx

6 lucruri pe care le fac liderii care știu sa ia decizii bune în business

Companiile au nevoie de lideri buni.

E necesar ca la conducerea unui business să se afle persoane inteligente și dedicate, care să ia decizii bune în ceea ce privește trasarea unei traiectorii.

De ce sunt foarte importante deciziile unui lider?

Deoarece acestea influențează deseori radical soarta întregului business.

Iată 6 lucruri pe care le fac liderii care știu să ia decizii bune în business.

1. Sunt deschiși spre nou și inovație

Singurul lucru sigur acum în lumea business-ului este tocmai incertitudinea.

Schimbările din piață și competiția fluctuează mult mai des decât în trecut.

Drept rezultat, ce a funcționat acum 25 de ani – sau chiar acum 5 ani – nu se mai aplică în acest moment.

Astfel, nu mai contează tiparele care au fost cândva de succes.

Contează mindset-ul unui lider, care trebuie să fie deschis spre tot ce e nou și inovativ.

Să fie adaptabili la schimbările din industrie și de pe piața de business.

Să nu rămână în urmă, ci să fie în trend cu noutățile sau chiar cu un pas în fața celorlalți.

2. Nu se aliază unor convingeri care nu îi reprezintă

Liderii care sunt partizani își pierd identitatea, deoarece ei vor încerca mereu să servească unor convingeri ale altor oameni, care nu se aliniază cu cele proprii.

Asta duce la decizii greșite și neautentice.

De aceea este important ca un lider să fie ferm și transparent în ceea ce privește propriile convingeri și alegeri.

Doar așa poate avea încrederea angajaților și, la scară mai largă, a pieței și a clienților.

3. Au un scop clar

  • În ce crezi?
  • Care sunt valorile tale?
  • Se aliniază cu ceea ce așteaptă superiorii tăi și compania de la tine?
  • Cum știi că ai luat decizia corectă?

Claritatea scopului propus îți dă voie să iei decizii care sunt adevărate și consistente raportate la misiunea business-ului în care crezi.

Dacă nu ai această claritate, se erodează abilitatea de a lua decizii autentice.

4. Știu cum să gestioneze resursele

Știi care sunt resursele pe care le ai la îndemână – atât cele umane, intelectuale, precum și instrumentele și resursele materiale care sunt disponibile sau care trebuie obținute?

Deseori sunt surprins de felul cum anumiți lideri nu sunt conștienți de profunzimea talentului lor. Sau nu conștientizează de ce au nevoie ca să reușească.

Sau iau decizii proaste și uniforme, ducând la o gestionare greșită a respectivelor resurse.

Este important ca un lider bine pregătit să își cunoască bine resursele, în special pe cele umane, astfel încât să le distribuie acolo unde se potrivesc cel mai bine.

5. Sunt capabili să vadă și să valorifice oportunitățile

Observarea și valorificarea oportunităților sunt cheile spre creștere și au nevoie de ceea ce eu numesc viziune circulară sau gândire wide-angle.

Acestea îl ajută pe lider să anticipeze crizele și să gestioneze schimbarea înainte ca circumstanțele să îi forțeze mâna.

Le mărește câmpul de observație și le dă voie să vadă panoramic și dincolo de aparențe.

6. Au încredere în forțele proprii

Un lider cu încredere în el va inspira încredere și celor din jur.

Încrederea în sine este un atu vital când vine vorba de leadership.

Oamenii simt rapid nesiguranța celui care îi conduce. Iar acest lucru duce la neîncredere și destrămarea unității unei echipe.

Există mulți lideri care își pierd încrederea în sine atunci când eșuează sau când se confruntă cu nesiguranța pieței de business.

Iar această pierdere este cea mai periculoasă, deoarece se poate transmite angajaților și astfel duce la instabilitate în companie.

P.S: Când creezi un climat de respect și de încredere, inviți în business-ul tău etapa de management colaborativ.Până atunci ești un lider autocrat care dictează cum se fac lucrurile.

Să nu mă înțelegi greșit, stilul autocrat nu este neapărat greșit.  

El este chiar potrivit pentru stadiul inițial al afacerii tale, dar te va împiedica să ajungi la maturitatea business-ului.

Descoperă cum îți poți duce afacerea la nivelul următor: asic.ro

Un comentariu

  1. […] rezumat: dacă ai un rol de lider de organizație sau ești antreprenor merită să te gândești periodic la 3-4 luni în care să te „scoți din […]

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.