fbpx

Cele 4 tipuri de speech-uri
(şi chestionare de evaluare)

Există doar 4 tipuri de speech-uri pe care merită să le iei în calcul atunci când te pregătești să înveți vorbitul în public.

La ele se adaugă unul inedit pe care îl voi descrie la finalul acestui articol.

Pentru primele 4 însă, iată o scurtă descriere:

Eu le spun: cei 4 I. Mai exact, e vorba de prezentările care:

  • Informează
  • Influențează
  • Implică
  • Invită

Speech-urile informative se concentrează pe ideea de a oferi cunoștințe relevante publicului.

Prezentările care influențează sunt cele motivaționale.

Ele au ca scop să inspire participanții să treacă la acțiune sau să ia atitudine.

Discursurile care implică au menirea să adauge o componentă de abilități pentru participanți.

Ele sunt gândite ca să livreze un anumit tip de know-how, astfel încât participanții să poată la final să aplice practic ce au învățat.

Speech-urile de tip invitație includ mai multe situații (comemorări, toasturi, acceptarea unor premii).

Ele invită publicul să celebreze o anumită ocazie său persoană.

Deși cele 4 tipuri de speech-uri par diferite, ele au totuși multe elemente de suprapunere

Cel mai important dintre ele este nevoia de a clarifica de la început scopul prezentării.

Pentru că am avut ocazia să ajut foarte mulți oameni să își pregătească discursurile, știu cât de importantă este claritatea intenției unui speech, încă de la început.

Așa că, dacă ai de ținut o prezentare, îți propun o modalitate simplă și plăcută ca să începi:

Am conceput un mini chestionar care să te ajute în direcționarea speech-ului tău, pentru fiecare dintre cele 4 cazuri. Chestionarul e inspirat, în special din experiența mea practică.

Folosește-l! Te va ajuta:

Chestionarul pentru orientarea mea ca speaker

  • Care este scopul meu principal în acest speech?

Cum îmi informez publicul

  • Ce vreau ca ei să știe când termin de vorbit?
  • Care sunt sursele mele de informare? Cum le accesez?
  • Cât de relevantă este informația pentru acest grup?

Cum aduc o influență pozitivă?

  • Ce vreau să demonstrez?
  • Cum demonstrez asta?
  • Ce obiecții pot primi și cum răspund la ele?

Cum implic participanții ca să învețe abilități noi

  • Cum se practică/învață abilitatea pe care vreau să o transmit?
  • Cum pot preda această abilitate în timpul pe care îl am la dispoziție?
  • Cum mă pot sigură că participanții „prind” respectiva abilitate?

Cum invit publicul să participe într-un anumit fel la un eveniment

  • De ce se adună oamenii în locul respectiv?
  • Ce fapte sau atitudini este nimerit să prezint?
  • Ce ton ar trebui să adopt pentru a fi adecvat momentului?
  • Două întrebări suplimentare pentru toate cazurile de mai sus:
  • Ce povești sau anecdote voi folosi?
  • Ce informații voi folosi?

De fiecare dată când ai de ținut un discurs, poți câștiga claritate răspunzând la cele 4-5 întrebări propuse mai sus pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de discurs.

Al cincilea i

Dacă îți dorești mai mult, te invit să te gândești și la discursul inspirațional, care reprezintă nivelul următor de măiestrie.

Acest tip de discurs vine din sufletul speakerului și nu din mintea sa.

Este genul de prezentare în care vorbitorul este pur și simplu chemat să fie un exemplu pentru publicul său.

Desigur, asta nu exclude ca el să vorbească bine în public, dar miza discursului este aceea că el să fie un model pentru oamenii care îl ascultă.

După părerea mea, orice om care persistă suficient timp pe filonul vocației sale ajunge la un anumit moment în locul în care odată aflat pe scenă ține discursuri inspiraționale.

Îți doresc și ție să ajungi acolo!

Inspiraţie!
andy szekely

P.S. Ai aflat că în SpeakerElite.ro avem modulul ”Brand Control”?

✅ Vei înțelege strategia de branding personal – care de fapt îți asigură 50% din succes.

✅ Vei ști cum să te prezinți memorabil și să faci networking eficient în orice situație.

✅ Vei înțelege mecanismele legendei personale și cum o valorifici în orice prezentare pe care o faci.

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.