fbpx

Cele 5 tactici ale magicienilor influenţării

Salut,

Astăzi vreau să îţi ofer ceva foarte concret:

5 tactici persuasive pe care le poţi aplica în business şi acasă ca să influenţezi cu integritate.

Le-am colectat studiind 12 ani abilităţile de influenţare ale celor mai convingători oameni de pe planetă.

Ideea de bază?

Chiar dacă sunt lucruri care îţi par cunoscute, ceea ce contează aici este să combini cele 5 tactici în mod armonios, nu să le cunoști pe fiecare în parte.

Dacă le foloseşti separat obţii un efect… hmmm… parţial…

Dacă le foloseşti împreună obţii un impact… colosal!

Cele 5 tactici (cei 5 A) sunt:

Anticiparea

Acuitatea

Armonizarea

Argumentarea

Analiza

Câteva explicaţii concrete:

Anticiparea şi Acuitatea

Maeştrii influenţării sunt cei care anticipează foarte clar ce pot să obţină într-o conversaţie comparând mereu ce şi-au propus cu ce este fezabil.

Mi-aduc aminte ce îmi povestea un prieten trainer pe tema asta:

Am cunoscut un lider de corporaţie care îmi spunea că uneori începe o frază şi când ajunge în mijlocul ei constată din limbajul nonverbal al interlocutorului că acesta nu e pregătit să audă finalul… aşa că schimbă finalul frazei şi aşteaptă un moment propice ca să reia mesajul când interlocutorul e pregătit…

WOW!!!… Asta da abilitate de comunicator!

Ea presupune să anticipezi foarte exact ce vrei şi să observi cu mare acuitate în ce măsură e momentul oportun să îţi fructifici aşteptările.

Aşadar, primii doi A din modelul celor 5 A se manifestă aproape simultan, dar ei se exersează separat.

Concret, respectivul lider de corporaţie avea o experienţă anterioară foarte mare, în care şi-a şlefuit capacitatea de observare a limbajului nonverbal şi s-a disciplinat să îşi clarifice mental înainte de fiecare întâlnire ce anume vrea să obţină din ea.

Armonizarea şi Argumentarea

Când te armonizezi cu interlocutorul tău, dincolo de toate teoriile de prin cărţi, de fapt intri într-o stare de confort împreună cu partenerul de dialog.

Atât!

Restul sunt mici instrumente care să te ajute să obţii acea stare.

În esenţă, sunt doar două metode mari prin care poţi obţine acel confort: prima este armonizarea cu nivelul de energie la care comunică persoana din faţa ta, iar a doua este armonizarea cu sistemul său de valori.

Secretul este să realizezi acest lucru înainte să ceri ceva sau să argumentezi în favoarea unei anumite idei.

De exemplu, vânzătorii mediocri fac două greşeli principale:

1. Argumentează prea devreme (înainte să se armonizeze)
2. Argumentează de prea puţine ori (se opresc din argumentare prea devreme)

Vânzătorii de mare succes ştiu din instinct sau din experienţă de câte ori să
revină cu argumentarea ca să îşi plaseze produsele.

Analiza şi Anticiparea (viitoarei întâlniri)

Aceasta este probabil cea mai importantă abilitate a maeştrilor persuasiunii.
Este ceea ce diferenţiază măiestria de mediocritate.

Practic, un maestru se opreşte după ce finalizează o negociere şi analizează ce a mers bine şi ce a mers prost prin comparaţie cu ce şi-a propus iniţial (ce a anticipat).

Din păcate, în tumultul vieţii cotidiene, terminăm o întâlnire importantă şi ne „repezim” către alta şi de multe ori nu apucăm nici să ne pregătim (anticipare), nici să tragem concluzii (analiza).

Rezultatul trist este că rămânem la acelaşi nivel de performanţă … sau de mediocritate…

Aşadar, ciclul persuasiv pentru cei care vor să înveţe tehnici de influenţare puternice şi care păstrează intactă integritatea influențatorului este următorul:

cele-5-tactici

Cu acest model în minte poţi parcurge orice tip de vânzare sau negociere în cel mai integru mod cu putinţă şi cu cele mai bune rezultate posibile.

DAR….

Ca să funcţioneze, acest ciclu necesită practică integrată a celor 5 tactici.

Doar luate separat, ele reprezintă un adaos oarecare la ceea ce faci deja în comunicarea cu ceilalţi.

Când le pui însă împreună, creşterea performanţei tale de comunicator este geometrică.

… curba ta de învăţare o ia în sus cu viteza unui supersonic ce are la manete un pilot de încercare nebun….

Singurul lucru pe care îl mai ai de făcut este să te ţii bine de scaun şi să te bucuri de călătorie… şi de adrenalina care îţi curge prin vene cu aceeaşi
viteza…

Nu vreau să te impresionez ori să te şochez, dar aceasta este puterea multiplicării pe care ţi-o dă un astfel de cocktail de tehnici.

Când le stăpâneşti pe toate deodată, vei putea spune şi despre tine aceleaşi lucruri pe care mi le povestea prietenul meu trainer despre liderul de corporaţie cu care s-a întâlnit… „schimb în mijlocul frazei ceea ce vreau să spun pentru că persoană din faţa mea nu este încă pregătită
să audă argumentul forţe pe care vreau să i-l dau”.

Când eşti acolo, eşti în categoria magicienilor influenţării

…iar dacă tu crezi că eşti deja acolo, ei bine, sugestia mea este să nu te umfli în pene… că la capitolul ăsta avem de învăţat pentru toată viaţa…

Inspiraţie!
andy szekely

PS

Am conceput în ultimii 3 ani un produs foarte puternic menit să instaleze, literalmente, la nivel de automatism, cele 5 abilităţi din ciclul persuasiunii.

Produsul este de tip ELITĂ şi nu doresc să îl promovez la toată lumea.

Dacă ai citit totuşi până la capăt acest articol înseamnă că te interesează suficient de mult subiectul, aşa că îţi voi da un pont…

Află despre ce este vorba aici:

Descoperă acel 1% din tine care îţi poate aduce 100% succes în comunicare.

 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.