3 lecţii bune de la Holywood şi de pe bursă

Timp de citire: 3 minute

Am pentru tine 3 lecţii scurte de… leadership, dar nu orice fel de leadership

Primele două vin de la Holywood:

1. Michael Bay a sfeclit-o rău de tot, când a trebuit să ţină o prezentare la lansarea noului TV Samsung Curve în anul 2014.

Nu i-a mers prompterul, s-a blocat şi a… fugit de pe scenă, din faţa câtorva mii de spectatori…

Lecţia de aici: când vrei să transmiţi un mesaj e musai să te pregăteşti înainte.

Prin comparaţie, Steve Jobs se pregătea 4 ore pe zi timp de mai mult de o săptămână, înainte de fiecare prezentare de produs nou pe care o făcea…

2. La decernarea premiilor Oscar, tot în anul 2014, Mathew McConaghy a ţinut un discurs şcoală în care a folosit o poveste atât de simplă şi emoţionantă încât a rămas printre cele mai citate şi reamintite speech-uri din istoria decernărilor de Oscar.

Lecţia de aici: dacă ai doar 3-4 minute ca să faci o prezentare, foloseşte o poveste. Este vehiculul numărul 1 ca să transmiţi emoţie şi ca să fii nu doar remarcabil, ci şi memorabil.

Lecţia nr 3. Vine de la cel mai celebru investitor pe bursă al tuturor timpurilor: Warren Buffett

Întrebat fiind care este cea mai importantă decizie pe care a luat-o în toată viaţa lui, a răspuns într-o manieră inedită.

Te-ai fi aşteptat să spună că decizia de a investi sau decizia de a face vreun curs despre investiţii.

Dar nu.

Buffet a răspuns aşa:

Decizia de a urma un curs de public speaking e cea mai bună alegere, ”îți creşte valoarea cu 50%” spune Buffett, şi asta mai ales pentru că îţi creşte stima de sine (încrederea că poţi să faci lucrurile la care visezi).

Lecţia de aici: învaţă să comunici cu grupuri, nu doar ca să transmiţi o idee, ci ca să îţi creşti gradul de încredere în forţele proprii.

Să rezumăm cele 3 lecţii:

1. Dacă vrei să comunici bine, e musai să te pregăteşti, nu doar să pretinzi că ştii…

2. Spune poveşti. Sunt cel mai bun vehicul de comunicare memorabilă şi cu impact

3. Vorbeşte la grupuri de oameni. Îţi va creşte stima de sine şi valoarea de brand.

Cele trei idei de mai sus sunt ”must”-uri pentru carieră.

Ţi le recomand cu drag.

Inspirație,
Andy

Detalii despre CUM poţi să faci asta concret se găsesc în programul pe care l-am creat special pentru acest scop şi care a ajuns la ediţia a zecea.

Află mai multe aici

 
 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol