fbpx

5 idei testate, când vrei să convingi un sceptic incurabil

Am o bănuială : în viaţa ta sau în preajma ta există cel puţin o persoană care « nu te ia în serios ».

Poate că există chiar varianta extremă : « te priveşte cu superioritate sau neîncredere ».

În ambele cazuri poţi porni de la ideea că ai de-a face cu sceptici.

In unele cazuri particulare, persoanele cu care avem de-a face sunt sceptici incurabili, adică oameni care au atitudine sceptică în aproape orice context.

Nu intenţionez să le analizez motivele în acest articol.

Prefer mai curând să îţi ofer câteva modalităţi de comunicare cu scepticii, observate în activitatea mea de trainer şi vorbitor public.

Iată 5 lucruri pe care le consider absolut necesare dacă vrei să obţii maximum posibil din interacţiunea cu scepticii :

1. Decide foarte exact ce vrei

Când ştii foarte exact care este rezultatul final creierul tău acţionează ca un mecanism de detecţie a resurselor care te-ar putea ajuta.

Vizualizarea este în acest sens un instrument ideal.

Previzualizează cu cât mai multe detalii rezultatul final dorit.

Vezi cu ochii minţii ce anume vrei să obţii.

Astfel, chiar dacă vei întâmpina un public sceptic, îl vei percepe ca « etapă de parcurs » către scop, nu ca pe o destinaţie finală.

2. Anticipează-le reacţiile

Ca orice vânzător bun, gândeşte-te care sunt posibilele obiecţii pe care ai putea să le primeşti ca răspuns la ceea ce spui.

Eventual, roagă-ţi prietenii să joace « avocatul diavolului » în această privinţă.

Colectează cele mai importante obiecţii şi gândeşte-te în linişte care sunt argumentele cu care le-ai putea demonta.

Momentul potrivit să faci asta este când îţi pregăteşti discursul, nu când te afli deja pe scenă.

3. Raportează-te la experienţa lor trăită

Cel mai simplu şi eficient mod prin care să demontezi scepticismul este să te referi la o experienţă trăită de persoana sceptică şi care îi infirmă obiecţia.

Un exemplu simplu este legat de ideea că majoritatea deciziilor pe care le luăm se produc la nivel inconştient.

Un sceptic ar putea obiecta spunând : eu iau majoritatea deciziilor la nivel conştient.

Răspunsul meu la această obiecţie este : Ai mers vreodată cu maşina din punctul A în punctul B fiind prins în conversaţie cu un prieten pasager?

Conversaţia fiind foarte interesantă, e posibil ca la destinaţie să nu îţi mai aminteşti detaliile drumului parcurs? Ei bine….. probabil că deciziile pe care le-ai luat pe drum au fost în bună măsură la nivel inconştient…

Acest mod de a argumenta, pornind de la experienţa interlocutorului mi se pare mult mai eficace decât argumentele logice.

4. Oferă sugestii şi informaţii, nu directive şi afirmaţii

Scepticii nu reacţionează bine la cuvinte directive de genul : “trebuie” , „fă cum îţi spun eu”, “aşa se face”, etc.

Evită-le!!

Foloseşte în schimb cuvinte mai soft,din categoria sugestiilor, de genul : “după cum probabil ştii……………….”, “mă întreb ce părere ai despre….. ”, „ar putea fi interesant pentru tine să……….” În zonele punctate pune ceea ce doreai să transmiţi ca idee sau concept.

Acest gen de limbaj poate face minuni în comunicarea cu scepticii… după cum probabil deja ţi-ai dat seama….. :)

5. Elimină cel mai mare sceptic

Dacă ai un simţ autocritic foarte dezvoltat şi urmează să comunici cu sceptici…… ia o pauză.

De ce? Simplu!

Un sceptic se poate dovedi foarte rapid critic la adresa ta.

Faptul că tu eşti deja critic asupra propriei persoane nu face decât să dubleze presiunea.

În aceste condiţii e foarte stressant de lucrat.

Am cunoscut oameni care atunci când urmează să vorbească în public devin foarte stresaţi tocmai pentru că sunt sceptici la adresa propriei persoane.

Ei se autoconving că nu sunt destul de buni sau destul de bine pregătiţi.

Această convingere nu este productivă şi te poate transforma în cel mai mare sceptic din sală.

Sugestia mea e să utilizezi o altă convingere pe care am învăţat-o de la mai mulţi vorbitori publici: „Ceea ce urmează să fac nu este în primul rând în beneficiul meu.

Este în primul rând în beneficiul publicului!”

Repetă de suficiente ori această convingere în dialogul tău interior înainte de prezentare!

Cred că îţi va servi foarte mult pentru că poate muta încărcătura emoţională de la tine către public.

În acest fel te vei simţi mai liber să reacţionezi spontan chiar şi eventualelor atacuri de la sceptci.

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.