fbpx

7 obiceiuri simple care îți asigură productivitatea zi de zi

Publicat pe 24 octombrie 2016
Timp de citire: 5 minute

Să lămurim un aspect important chiar de la început: productivitatea nu înseamnă implicit muncă mai multă.

Dimpotrivă!

Și nu sunt doar vorbe. E demonstrat prin studii.

Un astfel de studiu a fost realizat de cercetătorii de la Universitatea Stanford.

Aceștia au arătat că productivitatea scade odată cu creșterea numărului de ore alocat muncii sau unui anumit task.

Astfel, oamenii care muncesc 60 de ore pe săptămână sunt din ce în ce mai puțin eficienți comparativ cu cei care muncesc în medie 40 de ore pe săptămână.

Practic, workaholicii nu sunt neapărat și productivi. Ei muncesc mult, dar totodată își pierd din focus, iar calitatea muncii scade. 

Oamenii devin mai puțin eficienți din cauza stresului și a oboselii

Eficiența lor într-o perioadă cu ore prelungite de muncă devine mai slabă pe tot parcursul unei zile, decât s-ar fi întâmplat în cazul unei zile de lucru normale. 

Astfel, orele suplimentare devin inutile sau chiar vin cu un minus, din moment ce persoana în cauză este prea obosită și nu mai muncește la un randament bun.  

Iar excesul de ore lucrate duce la deprivarea de somn, care la rândul ei va afecta productivitatea pe parcursul întregii zile. 

 

Care este soluția?

Numeroși autori au scris despre acest subiect. Iar internetul e plin de sfaturi și idei. 🙂

În esență însă, majoritatea se bazează pe câteva obiceiuri zilnice simple, așa cum susține și

Tony Wong, expert în project management și productivitate:

 

1.Taskuri mici și realizabile

Atunci când îți setezi un task mult prea cuprinzător – cum ar fi crearea unui website – greșești din două cauze.

  • Pe de o parte, te vei simți copleșit.
  • Pe de altă parte, un astfel de task îți va lua mult timp și îți va fi greu să-l contorizezi.

De aceea, împarte taskurile mari în taskuri mai mici, astfel încât să se poată încadra în maxim 3-4 ore. 

Din moment ce ai un checklist, îți va fi mai ușor să bifezi ce anume ai rezolvat și ce mai ai de făcut. 

 

  1. Mai multe pauze

Un creier obosit nu mai este la fel de eficient. De aceea avem nevoie de pauze. 

Nu e nevoie să ajungi la dureri de cap pentru a întrerupe munca.

Fă-ți programul în așa fel încât să ai și pauze scurte la anumite perioade de timp.

Te ajută să îți reîncarci bateriile și să fii din nou mai eficient. 

 

  1. Fără multitasking

Multitaskingul zilelor noastre nu este de fapt atât de bun pe cât se consideră.

Te aștept la următorul eveniment

Pentru că prelungește de fapt timpul de rezolvare și, mai mult, nu vei avea aceeași calitate a muncii ca atunci când te focusezi exclusiv pe un task. 

 

  1. Elimină factorii care îți distrag atenția

Mesageria, telefonul, emailul, intervențiile altor persoane – toate acestea nu fac decât să îți distragă atenția.

Și din această cauză e posibil să faci un task în 3 ore în loc să îl faci într-o singură oră. 

Puține lucruri sunt atât de urgente pe cât par.

Așa că deconectează-te cât mai mult posibil de factori perturbatori externi și focuseaza-ți atenția doar pe ceea ce ai de făcut.

În pauzele despre care vorbeam mai sus poți verifica telefonul, emailul și mesageria. 

 

  1. Verifică emailul doar în anumite momente stabilite

Joburile de astăzi sunt (sau doar ne par) dependente de email.

Nu rareori ți se întâmplă să fii căutat de un coleg cu replica: “Ai primit emailul meu?”

Îți va fi greu să ignori emailul. Însă pe cât posibil, încearcă să îl deschizi doar la anumite ore dinainte stabilite.

Pentru că orice nou email văzut te obligă să răspunzi pe moment.

Astfel, îți distrage atenția și, per total, duce la o folosire ineficientă a timpului. 

 

  1. Fă-ți un plan și respectă-l

Pe cât posibil, fă-ți un to do list (și un To stop list ) pe care să îl respecți în ziua respectivă.

Vor mai apărea și alte taskuri cel mai probabil. Însă dacă reușești să rezolvi mare parte din ceea ce ți-ai propus, vei fi mult mai eficient. 

 

  1. Lucrează în intervale de 60-90 de minute

Creierul folosește mai multă glucoză decât orice alt organ al corpului.

De cele mai multe ori, cea mai mare parte a nivelului de glucoză se consumă după 60-90 de minute.

Dacă ți se întâmplă să te simți epuizat după ședințele foarte lungi, acesta este unul din motive. 

Astfel, ai nevoie de pauze la fiecare 60-90 de minute, în care să te ridici de la birou, să te plimbi puțin, să mănânci ceva. 

Dincolo de masa de prânz, mai ai nevoie de o oră (cumulată) de-a lungul zilei de lucru, care să îți permită aceste mici pauze.

Așa că, dacă îți sunt pontate 8 ore de muncă, vei avea nevoie de 9-10 ore în total, pentru un randament bun în fiecare zi. 

 

Tu cum reușești să fii mai eficient în activitatea profesională și în viața de zi cu zi? Ce strategii aplici?

 

Inspiraţie !
andy szekely

 

 

Ţi-a fost de folos? Dă-l mai departe :D

 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol