Cele 3 etape pentru obiective îndeplinite

Vrei ca planurile tale să devină realitate?

Cu toții ne facem planuri. Atât pentru ziua în curs, cât și pe termen lung.

Planurile ne dau o direcție şi ne ajută să ne ghidăm într-o lume care altfel pare haotică. 

Partea dificilă constă însă în concretizarea planurilor pe termen lung. Intenția există, dar punerea în practică este de multe ori amânată. 

Jill Brown, scriitoare și director al Royally Awesome, vorbește despre existența a 3 etape prin intermediul cărora ne putem îndeplini aproape orice plan. 

“Am observat oamenii de succes şi am ajuns la o concluzie importantă în ceea ce privește adevărata cheie către succes: Fii consecventAntreprenorii și liderii care se străduiesc în fiecare zi și care își scot la iveală cea mai bună variantă a lor zi de zi, an de an – aceia sunt oamenii care reuşesc.”

Așadar, cum reușim să rămânem consecvenţi? 

Etapa 1: Segmentează

Prima etapa este să îţi împarţi ziua / săptămâna / luna şi agenda personală în grupuri de taskuri pe care urmează să le faci. Aşa te vei simți pregătit pentru ceea ce urmează. 

Atunci când ai doar o listă, este posibil să fii copleșit de multitudinea gândurilor de genul: “trebuie să fac asta… și asta… și asta…”.

Asta ne face să abandonăm sau să încercăm să le rezolvăm în goană, cu riscul de a face greşeli. 

Segmentarea te ajută în două sensuri: pe de o parte te ajută să te focusezi integral pe un singur grup de taskuri. Pe de altă parte, te ajută să prioritizezi eficient taskurile pe care le ai de făcut. 

În cartea “Success Under Stress: Powerful Tools for Staying Calm,Confident, and Productive when the Pressure’s on”, Sharon Melnick sugerează această practică, încurajând cititorii să-şi împartă zilele sau chiar săptămânile în perioade de timp dedicate clar unei activități.

“Segmentarea te ajută să îți menții focusul pe acțiunile care contează pentru planurile tale și te ferește totodată de acele sentimente de teamă care te pot paraliza în fața tuturor lucrurilor care trebuie făcute.”, spune Jill.

Etapa 2: Sistematizează

Sistematizarea business-urilor a venit cu un mare plus: reducerea timpului de execuție și simplificarea muncii oamenilor.

În cartea “The E-Myth Revisited”, Michael Gerber vorbește despre sistematizare:

“Adevăratul produs al unui business nu este reprezentat de ce anume vinde, ci de modul în care vinde. Adevăratul produs al unui business este reprezentat de sistemul pe care îl are.”

“Sistemul te ajută să valorifici mai bine timpul tău și celorlalți și să ajungi la o strategie de business repetabilă. Atunci când dezvolți sisteme reușești să ieși din cursa contra-cronometru și să înlocuiești haosul cu ordine și armonie.”, consideră Jill.

În momentul în care reușești să comprimi taskurile consumatoare de timp cu ajutorul unei strategii de sistematizare, ești mai aproape de îndeplinirea obiectivului tău propus. 

Etapa 3: Salvează-te

Cu toţii avem momente de plafonare. E normal să se întâmple,dar poți depăşi orice moment de slăbiciune mentală, fizică sau financiară atunci când te menții responsabil. 

Să fii responsabil înseamnă, înainte de toate, să ştii că nu e obligatoriu să faci totul singur. Deci nu te sfii să ceri ajutor. Fie că ești antreprenor, expert în domeniul tău sau pur și simplu la început de carieră,găsește un mentor care să te ajute. 

Dacă ești antreprenor, te poți baza pe echipa ta. Încurajează-i să-ți fie aproape și să te susțină într-un efort comun de menținere a unui ritm de lucru și creativitate. 

Jill Brown notează: “Indiferent de forma pe care o ia ajutorul, fă o prioritate din obținerea unui sprijin chiar de la început. Vei fi surprins cât de departe și de repede te poate duce puțin ajutor.”

***


Vrei ca planurile tale să devină realitate?

Încearcă să ai în permanență în minte scopul pe care vrei să îl atingi.  Succesul nu vine singur și mai ales nu vine fără efort și implicare.

Atunci uite ce poţi să faci:

  1. Gândeşte-te care este cel mai important obiectiv al tău
  2. Împarte obiectivul în etape şi etapele în activităţi distincte
  3. Alocă-ţi timp pentru fiecare activitate
  4. Caută un sistem care te poate ajuta (un soft, o agendă etc.)
  5. Caută un mentor şi stabileşte un program de întâlniri.

Succes!

Inspiraţie !
andy szekely
Salvează articolul sau trimite-l unui prieten:
 
 
Ce părere ai despre ceea ce ai citit?