fbpx

Lecția de 4 minute despre prezentările cu public

Publicat pe 4 aprilie 2014
Timp de citire: 4 minute

Când te duci la emisiunea Arena Leilor să îţi prezinţi ideea de afaceri sau când vorbeşti în faţa unui investitor despre finanţarea unui proiect, ai la dispoziţie câteva zeci de secunde ca să atragi atenţia şi câteva minute ca să convingi.

Există suficiente studii care atestă acest fapt, dar cel mai simplu este să te raportezi la propria ta experienţă.

Gândeşte-te la o situaţie clasică:

Te afli într-o sală de conferinţa şi urmează să urce pe scenă următorul speaker…

Ce gândeşti?
La ce te aştepţi?
Ce îţi spui în primele zeci de secunde în care vorbitorul face deschiderea prezentării sale?

E bine să ştii că omul de pe scenă are la dispoziţie cam 4 minute în care să se poziţioneze în faţa ta şi a celorlalţi participanţi ca om care merită să fie ascultat sau ca persoană care îţi va… pierde timpul.

Şi acum… te invit pe scenă…

Faptul că ştim acest lucru esenţial despre prezentările cu public ar trebui să ne dea de gândit atunci când ne pregătim să vorbim în faţa unui grup.

Dacă nu îţi stabileşti credibilitatea ca speaker din primele minute, întregul conţinut al prezentării tale va fi considerat nerelevant sau prea teoretic sau pur şi simplu va trece neobservat.

Desigur, frază de mai sus este o exagerare, dar nu una foarte mare…

Majoritatea celor care au de ţinut prezentări „preferă” să petreacă 90% din timp gândindu-se ce vor spune sau, şi mai nefericit, aranjând slide-uri.

Astfel, nu le mai rămâne timp pentru pregătirea cu grijă a primelor 4 minute.

Ce e de făcut?

În primul rând, asigură-te că vorbeşti despre lucruri la care te pricepi. Asta îţi va da suficientă relaxare şi autoritate.

În al doilea rând, fă-ţi un plan general cu ceea ce urmează să spui ca mesaje cheie pe parcursul prezentării (de regulă, într-o prezentare de 30 de minute „încap” cam 3 idei principale, dacă vrei să le şi susţii cu argumente).

Nu zăbovi prea mult în acest stadiu. Pur şi simplu fă o schiţă a prezentării.

În al treilea rând, pregăteşte începutul prezentării, până când ceea ce ai de spus în primele 4 minute este extrem de clar în mintea ta.

În al patrulea rând, gândeşte-te cum vei argumenta fiecare dintre punctele principale ale prezentării tale.

În final, ocupă-te de slide-uri şi alte fineţuri…

Dă prioritate priorităţilor atunci când te pregăteşti

Majoritatea vorbitorilor încep cu slide-urile şi lasă la final pregătirea primelor minute, dar pentru că stau prea mult să detalieze slide-urile nu le mai rămâne timp pentru pregătirea deschiderii….

Nu face această greşeală…

Costă mult, iar acest cost se măsoară în impact scăzut asupra publicului, pierderi de atenţie şi propagarea unei imagini de „acceptabil” în loc de imagine de „carismatic”.

Te încurajez, aşadar, să pregăteşti intens primele 4 minute când ai de făcut prezentări.

Acest obicei te va ajuta inclusiv în negocierile importante purtate cu o singură persoană sau cu grupuri mici, de genul investitorilor sau a viitorilor parteneri de proiecte.

Inspiraţie!

Inspiraţie !
andy szekely

P.S.: Și te încurajez să vii pe 14 august, la Sibiu, la Conferințele Bootcamp University.

Nu doar că vei afla și alte tehnici, trucuri și informații valoroase, ca cele de mai sus, ci le vei vedea demonstrate live în cadrul celui mai practic format de conferință din câte am creat până acum şi cel mai eficient datorită structurii şi diversităţii.

Te aștept acolo împreună cu Romeo Crețu, Zoia Zărnescu și 27 de oameni simpli și excepționali, ca tine, care îți vor demonstra că după doar 3 zile de pregătire intensă (în cadrul bootcamp-ului Speaker Mastery) au curajul de a se urca pe scenă și de a-și face vocea auzită pentru A INSPIRA!

Înscrie-te aici!

 

Ţi-a fost de folos? Dă-l mai departe :D

 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol