fbpx

Lecția de marketing „sexual” de la John Gray

Știam că John Gray are consistență.

De asta am și acceptat cu bucurie să vorbesc în deschiderea evenimentului cu el.

Evenimentul la care am participat pe 17 noiembrie, după ce am vorbit în deschidere, mi-a confirmat așteptările.

Ceea ce m-a surprins, însă, a fost o lecție învățată de la public și de la organizatori.

 

Cele 3 subiecte abordate de Gray în 3 sesiuni au fost:

Sesiunea 1: Negocierile și marketingul la bărbați și la femei

Sesiunea 2: Cum lucrează în echipă femeile și bărbații

Sesiunea 3: Relațiile de cuplu

 

Trainer cu multă experiență, Gray a început prezentarea făcând o… ”anchetă” în grup și a întrebat care dintre cele 3 subiecte este cel mai interesant.

Pentru că stăteam în primul rând, nu am putut vedea exact câte mâini s-au ridicat, dar am înțeles din reacția lui Gray că la ultimul subiect procentul a fost COVÂRȘITOR prin comparație cu celelalte două teme.

Până aici, poate că nu este nimic surprinzător, însă mă așteptam la altceva, având în vedere spusele organizatorilor, care mă anunțaseră că oamenii cumpără bilete pentru business, leadership, comunicare de afaceri și mai puțin pentru relațiile de cuplu.

 

Ce se întâmplă, de fapt?

 

Voi explica ce cred că se întâmplă cu ajutorul unui exemplu de marketing.

 

Dar mai întâi, despre problemă în sine:

Deși subiectul este EXTREM de important și relevant pentru viață, în general, și pentru o viață fericită, în special, oamenii nu vor să vină la un curs despre îmbunătățirea relațiilor între sexe. 

De ce?  Probabil pentru că ar însemna că recunosc lipsa de succes în acel domeniu.

 

La cine mă refer, mai exact?

La bărbați!

 

La cine mă refer, și mai exact?

La bărbații imaturi!

 

La cine mă refer, în sens mai larg?

La bărbații și femeile care nu s-au maturizat ca parteneri de cuplu.

 

Gray a dat un exemplu interesant din lumea marketingului, care arată acest mecanism psihologic, de data aceasta pentru femei: Compania Johnson & Johnson a creat un odorizant de cameră pe care l-a marketat drept rezolvarea la toate problemele legate de mirosuri neplăcute în casă.

Reclama arăta o gospodină care dădea cu odorizant diverse suprafețe/obiecte din casă care miroseau urât.

 

Rezultatul?

Vânzările mergeau prost.

Era clar că produsul este bun, dar reclama funcționa ca un mecanism de evitare a vânzărilor…. dintr-un motiv foarte simplu:

Nicio gospodină nu își dorește să fie înfățișată ca locuind într-o casă murdară și urât mirositoare…

 

Când s-au prins de această greșeală, marketerii au schimbat tactica și au arătat o gospodină care tocmai termina curățenia și folosea respectivul odorizant ca o ”tușă de final”, la fel cum un pictor își semnează tablourile după ce a terminat…

Rezultatul?

Vânzările au explodat!

 

Acest exemplu de marketing surprinde, de fapt, mecanismul prin care oamenii ajung să cumpere un produs de care au nevoie, dar într-o manieră care salvează aparențele!

Întrebarea nu este dacă există în case și obiecte cu miros neplăcut.

Întrebarea nu este nici dacă există bărbați sau femei care au nevoie de metode prin care să poată relaționa mai bine cu persoanele de sex opus….

Întrebarea este cum poți ajunge la ei cu un produs sau serviciu care rezolvă problemele pe care le au, dar pe care nu doresc să le recunoască public…

 

De aceea, cred că titlurile celor 3 sesiuni din evenimentul cu John Gray au fost foarte bine alese.

 

Un argument în plus:

M-am uitat în parcare la eveniment. Era plin de mașini scumpe.

Mai plin decât la alte evenimente pe alte teme. E clar că oamenii care au venit au bani.

Este iarăși clar că mulți dintre ei sunt bărbați cu business-uri de succes, pe care i-au convins partenerele să participe.

Cum i-au convins?

Spunându-le că vor învăța despre negocieri, management, delegare … și un pic despre relația cu partenera de viață….

 

În realitate, 80% din eveniment a fost despre relația cu partenerul de viață și e foarte bine că este așa.

De ce? Pentru simplul motiv că acolo își au originea multe dintre problemele de business, fie că ne place să recunoaștem, fie că nu.

 

Remarc doar faptul că modul în care a fost promovat evenimentul a fost unul inteligent și necesar.

Dacă nu ar fi fost promovat astfel, probabil că mulți dintre cei care aveau mare nevoie de el, ar fi lipsit pe motiv că…. sunt ocupați cu business-ul….   ;)

 

La un moment dat chiar am remarcat atitudinea de respingere a unui domn care, fiind invitat pe scenă de către Gray, împreună cu alți 10 bărbați, pentru o demonstrație, a întors o privire plină de reproș partenerei cu care venise…

Era clar că omul fusese… ”convins” să vină…. și acum uite ce s-a întâmplat…. era expus în fața tuturor împotriva voinței lui…    ;)

 

Mărturisesc că m-am regăsit în reacția acelui om și îl înțeleg perfect.

În urmă cu câțiva ani aș fi reacționat la fel.

Dar soția mea m-a ajutat să mă schimb. Și continuă să o facă. Și eu fac același lucru pentru ea.  

 

Lecția cea mai importantă pentru mine?

Nu putem fi ”întregi” decât cu ajutorul partenerului de cuplu. Asta e ușor de spus sau de scris.

Este, însă, frumos de făcut.

Îmi doresc din suflet să văd evenimente tot mai multe despre relațiile de cuplu și despre felul în care pot fi ele transformate în fundație pentru o viață fericită.

De 20 de ani de când fac training și coaching, aceasta este sursa cea mai adevărată de durere și de fericire în viața oamenilor care își doresc să evolueze.

Din fericire, există soluții pentru a transforma durerea în fericire!

 

Inspiraţie!
andy szekely

P.S.: Sper că m-am făcut bine înţeles.

Nu am scris acest articol ca să spun că bărbații sunt imaturi sau că oamenii sunt nesinceri în legătura cu problemele lor reale.

Spun, însă, că anumite subiecte sunt delicate şi merită tratate cu delicateţe şi inteligență.

Organizatorii evenimentului au ştiut să facă asta, iar John Gray chiar a livrat valoare în acest eveniment.

Mi-am luat o tonă de notiţe şi le voi integra în programul meu de training despre relaţii (People Mastery Bootcamp).

P.S. 2: Sper că nu te-ai gândit la altceva atunci când ai citit titlul acestui articol…

Eu m-am referit la… marketing în funcție de sexul feminin și sexul masculin! ;)

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.