fbpx

Lista unui lider
[12 lucruri pe care le fac liderii]

Vrei să fii lider?

Am pentru tine o definiție a liderului și o listă cu care să transformi această definiție în rezultate.

Definiția sună așa:

Un lider este cel care influențează cu integritate ca să obțină rezultate pentru comunitate.

Definiția face apel la cea mai importantă abilitate a unui lider, care este capacitatea de a influența în mod etic (atât pe cei din jur cât și propria persoană).

În ultimii ani am conceput o listă cu cele mai simple lucruri pe care le fac liderii și care funcționează în mod natural.

Pentru că vrei să fii lider îți dăruiesc această listă:

Lista unui lider
[12 lucruri pe care le fac liderii]

Să îți fie cu folos!

1. Definește-ți poziția față de persuasiune

Multă lume confundă persuasiunea cu manipularea, dar eu am un răspuns simplu la această obiecție: Dacă vrei să influențezi fără să manipulezi atunci e necesar să cunoști valorile interlocutorului tău.

Nu nevoile! Valorile!

Oamenii te pot ierta că nu le poți satisface o nevoie, dar nu vor trece cu vederea faptul că le-ai încălcat o valoare importantă.

De exemplu, dacă ai nevoie de o locuință și nu găsești un vânzător potrivit, cauți altul, fără să te superi pe precedentul. Dacă, însă, găsești un vânzător care te înșeală la preț, s-ar putea să nu reacționezi la fel de pacifist…

2. Termină de negociat cu tine

Andrew Carnegie, celebrul industriaș american supranumit Regele Oțelului spunea: „Nu negociez cu nimeni decât după ce termin de negociat cu mine”.

Este esențial, atunci când vrei să influențezi pe cineva, să știi clar ce vrei, iar asta poți obține după ce vei fi terminat negocierea „internă”.

Alocă timp pentru asta. Cât? Cu cât miza e mai mare, cu atât e mai important să aloci oricât e necesar!

3. Un lider învață mereu

Persuasiunea înseamnă argumente, iar argumentele bune aparțin celor care fac cercetări eficiente.

Studiază! Nu te lăsa păcălit de propria comoditate, spunându-ți că „le știi pe astea”… Nu le știi! Nu le știi suficient cât să faci față unui influențator care studiază mereu.

4. Aplică reciprocitatea

Legea reciprocității spune:

Când cineva îți dă ceva de valoare perceptibilă, reacționezi imediat prin dorința de a-i da ceva în schimb.

Cum să oferi? Iată 3 sugestii:

  • Fii primul care oferă servicii, informații, concesii.
  • Oferă ceva de valoare perceptibilă, distinct de ce oferă ceilalți (unicat)
  • Oferă mai mult decât s-ar aștepta interlocutorul să primească

5. Fii atent la contrast

În persuasiune se știe că atunci când două articole sau servicii sunt relativ diferite unul față de celălalt, ni se vor părea și mai diferite dacă le plasăm alături în spațiu și timp.

Este o lege a percepției foarte des folosită în magazine – unde se pun în contrast prețuri mici și mari sau cantități mici și mari.

Când te afli în fața unei astfel de oferte pune-ți întrebarea: „Chiar am nevoie de acest produs?

6. Fă-ți prieteni

Ne lăsăm mult mai ușor convinși de cei care ne demonstrează că au în vedere propriile noastre interese.

Prietenii sunt acele persoane care ne plac și care ne arată că și noi le plăcem lor.

Cu cât cineva are o abilitate mai mare de a crea această impresie în relațiile cu ceilalți, cu atât forța lui de convingere crește.

Ce să faci?

Oamenii vor să își facă prieteni printre persoanele simpatice și / sau atrăgătoare.

În consecință, cu cât arăți mai bine (mă refer la imagine, per ansamblu), cu atât șansele tale de a fi perceput ca prietenos sunt mai mari.

Așadar, atenție cum te îmbraci și cât de sănătos (sănătoasă) arăți.

7. Salvează demnitatea celorlalți

Dacă e necesar să dai feedback, treci prin următorul proces de… punere în scenă:

Înainte să dai feedback-ul, fă un comentariu care se referă la tine sau la context și îi dă celuilalt posibilitatea să evite asumarea totală a greșelii.

Când povara greșelii nu e pusă în totalitate pe umerii celuilalt, o va accepta mai ușor.

Exemple:

Uneori mi se întâmplă și mie să ratez câte un termen limită (deadline)… am observat că de data asta nu mi-ai predat la timp raportul.

Sau

Sunt foarte multe rapoarte de făcut deodată în perioada asta… Nu am primit încă raportul X de la tine.

8. Tonul face muzica

Folosește un ton al vocii abordabil pentru pregătirea comunicării.

Asta înseamnă că, atunci când inițiezi comunicarea, vocea ta ar trebui să aibă tonul ridicat pe finalul propoziției și nu coborât.

Tonul coborât pe finalul propoziției îl au prezentatorii de știri, care transmit informații importante pentru țară.

Ei sunt serioși și uneori chiar gravi…

Ton ridicat pe finalul propoziției ai întotdeauna când pui o întrebare (altfel ceilalți nu își dau seama că ai pus o întrebare…)

Gândește-te puțin: de unde știi că afirmația următoare e o întrebare când o auzi rostită?

„Este cald în cameră”

Simplu:

Prin faptul că ultimul cuvânt – CAMERĂ – este rostit diferit.

Dacă la cuvântul CAMERĂ ridici puțin tonul, pare o întrebare.

Dacă îl rostești neutru pare o afirmație simplă.

Dacă cobori tonul la cuvântul CAMERĂ, pare un fel de decizie.

Sugestie:

Recomandarea mea este ca atunci când inițiezi comunicarea cu cineva și când finalizezi acea comunicare să folosești un ton de tip neutru-întrebare (abordabil), și nu unul de tip decizie.

9. Fii consecvent

Spune ce vei face și fă ce spui.

Oamenii apreciază enorm consecvența pentru că ea oferă predictibilitate.

În plus, ție îți oferă credibilitate în ochii celorlalți.

Legea consecvenței spune: când un individ anunță în scris (sau oral) că ia o anumită atitudine, el va tinde să „apere” acea convingere indiferent de corectitudinea ei.

De aceea, dacă îți transformi partenerii în fani, ei vor tinde să îți apere imaginea, odată ce au decis că sunt de partea ta.

10. Fii direct

Liderii SUNT DIRECȚI pentru că și-au depășit fricile viscerale de genul: nu sunt apreciat, nu primesc recunoaștere / respect etc.

Dacă vorbești pe șleau și spui lucrurilor pe nume te poziționezi în categoria acelor oameni și îți crești puterea de convingere.

11. Spune ”te rog” și ”mulțumesc”

Politețea este ca îmbrăcămintea.

Când e prezentă, nu o bagi prea mult în seamă, dar când lipsește, devii foarte atent la lipsa ei.

Dacă pentru îmbrăcăminte asta poate fi o veste bună… pentru politețe nu e… :)

Lipsa de politețe sau cuvintele prost alese te pot face să pierzi multe puncte de credibilitate în ochii celorlalți. Asigură-te, cel puțin, că spui TE ROG și MULȚUMESC din belșug.

12. Un lider ascultă

Ai două urechi și o gură. Vorbește și ascultă în aceeași proporție.

Când asculți, ascultă cu atenție și interes. Pune din când în când întrebări de clarificare.

Dacă e cazul să prezinți ceva, e mult mai bine să o faci după ce ești întrebat dacă ai ceva de oferit.

Inspiraţie!
andy szekely

PS: Tehnicile de prezentări cu public şi public speaking reprezintă cea mai eficientă cale ca să devii un lider EXTRAORDINAR!

https://www.speakerelite.ro

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.