fbpx

Motivarea inconştientă – cele două forțe absolut esențiale

Am avut perioade în care am ținut câte 1-2 discursuri motivaționale pe zi, în fața unor grupuri de la 10 la 400 de oameni…

Cu ocazia asta mi-am reamintit de una dintre cele mai simple și puternice metode de influențare și convingere.

Mai exact, e vorba despre mecanismele psihologice inconştiente prin care ne motivăm!

Fiecare dintre noi are o preferinţă inconştientă în ceea ce priveşte percepţia informaţiilor şi motivaţia personală.

Această preferinţă este un tipar de comportament.

Ea este determinată de felul în care filtrăm stimulii primiţi din mediu.

Desi există numeroase astfel de tipare, astăzi avem timp doar pentru cel mai important dintre ele: mecanismul de evitare a durerii și de reducere a neplăcerii.

De exemplu, dacă eşti mai motivat de pericole decât de rezultate, înseamnă că cineva te poate convinge mai uşor când îţi vorbeşte despre ce ar putea să meargă prost, decât dacă îţi vorbeşte despre beneficiile pe care le-ai putea obţine.

Acest tip de declanşator inconştient al motivaţiei se mai numeşte direcţia motivaţiei şi răspunde la întrebarea: Ce va determina pe cineva să facă un anumit lucru sau să se oprească din a face un lucru? În ce direcţie se îndreaptă persoana?

Sunt două posibilităţi:

Mă apropii de rezultate (motivată să obţină rezultatul dorit);

Mă îndepărtez de probleme (motivată să evite neplăcerea).

Limbajul cu care poţi să motivezi în cele două cazuri este următorul:

Mă apropii de: atinge, obţine, deţine, ia, include, îndeplineşte etc.

Mă îndepărtez de: evită, previne, elimină, rezolvă, scapă de etc.

Direcția și cauza motivației reprezintă, așadar, modalități prin care oamenii se motivează.

În anumite momente, oamenii se pun în mișcare ca să evite pericole, în altele ca să obțină rezultate.

Și acum te invit să te gandești la situația ta!

Ce te motivează mai mult? Să eviți pericole sau să urmarești rezultatele?

Dar cei mai importanți oameni din viața ta ce preferă?

Daca ești ca mine, ai în preajma ta și oameni care se motivează în stilul tău și oameni care fac acest lucru în mod diferit.

Cum comunici cu ei?

Acum ai un instrument lingvistic simplu prin care poți face asta: Limbajul ‘‘mă apropii” și limbajul ”mă îndepărtez„.

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.