fbpx

Persuasiunea e “radioactivă”

Azi am învăţat o lecţie interesantă şi m-am şi amuzat.

Iată ce am învăţat

Dacă lucrezi cu obiecte contondente, s-ar putea să te tai.

Dacă lucrezi cu viruşi, s-ar putea să te virusezi.

Dacă lucrezi cu material radioactiv, s-ar putea să te iradiezi.

Cum am învăţat?

Am oferit nişte cărţi cu discount bazei mele de date pe principiul „primul venit, primul servit„.

Cele câteva zeci de cărţi s-au epuizat în câteva minute, aşa că m-am trezit cu peste 400 de cereri neonorate.

Ca să mai compensez din frustrare am oferit  celor care nu au mai prins cărţi, nişte audiobook-uri produse de mine, la un preţ cu discount similar cu cel al cărţilor.

Mai bine de 50 de oameni au optat  pentru a doua „ofertă” pe care le-am făcut-o.

De ce m-am amuzat?

Pentru că am primit şi 3 mesaje  în care sunt acuzat că….  „fac marketing în mod premeditat”   :)

E ca şi când ai acuza un producător de …orice… că îşi ambalează frumos marfa, acest lucru fiind incorect.

Şi acum a doua lecţie

Chiar dacă eu ştiu că în acest caz nu a fost vorba de o strategie de marketing, acest lucru nu contează.

Pentru 3 persoane dintre cele aproape 400 care au primit a doua ofertă „realitatea” este că am încercat să îi păcălesc într-un fel sau altul…

Mă împac, însă, cu gândul că până acum au găsit suficientă valoare în munca mea şi, atât cât le-am putut fi de folos, le-am fost.

A treia lecţie

Când vorbeşti pe teme sensibile (persuasiune de exemplu) şi te poziţionezi ca expert în acel domeniu, vor exista oameni care să considere că îţi foloseşti expertiza „pe pielea lor” şi îşi vor „pierde încrederea”

E ciudat, dar adevărat.

Practic, dacă eşti expert în persuasiune, unii vor dori să afle de la tine cum să persuadeze, dar nu vor vrea să îi persuadezi pe ei în timp ce învaţă.

:)

E ca in Caragiale: „Dacă e trădare, trădare să fie, dar s-o ştim şi noi!

Problema este însă că cei mai mulţi doresc să îţi manifeşti expertiza în tot ceea ce faci pentru că astfel îţi construieşti de fapt credibilitatea în ochii lor.

Iarăşi sună a la Caragiale: „…din această dilemă nu puteţi ieşi…

Lăsând gluma la o parte, iată două posibile învăţături pentru tine din acest mesaj:

1. Educaţia fără marketing e o absurditate. Nici o universitate din lume nu ar rezista fără să îşi promoveze produsul în diverse forme.

2. Domeniul tău de expertiză e … „radioactiv”. 

Imaginea ta va fi contaminată în percepţia celorlalţi de ideea că îţi foloseşti expertiza „impotriva lor”.

Dacă eşti contabil de exemplu şi vorbeşti despre conturi, vor exista în audienţa ta persoane care vor crede că le vorbeşti despre „exerciţiul financiar”sau „provizioane” în primul rând pentru că vrei să îi „abureşti” să devină clienţii tăi, nu pentru că vrei să le oferi servicii de calitate.

Dacă eşti medic, vor exista pacienţi care vor crede că în primul rând vrei să le „bagi pe gât” medicamente scumpe şi abia în al doilea rând să îi ajuţi s fie sănătoşi.

E o problemă de prioritizare în mintea celor care te ascultă. Şi e firesc să fie aşa.

Sugestie:

Continuă să îţi faci treaba cum ştii mai bine iar oamenii care au nevoie de serviciile tale cu adevărat vor decide singuri să te însoţească.

Unii te vor părăsi, însă vor face loc altora, care sunt mai potriviţi pentru stilul tău.

Asta e părerea mea!

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.