fbpx

Secretele speakerilor – Prima impresie

Un toast. O prezentare de vânzări. Istorisirea unei întâmplări la o bere, cu prietenii… Momentul când îţi vine rândul să te prezinţi într-un grup… Ce au în comun toate acestea?

Răspunsul este simplu: prima impresie.

Felul în care o creezi va avea un impact foarte puternic în percepţia publicului.

Articolul de faţă are scopul să îţi ofere câteva idei, clare şi concrete, despre primele secunde când vorbeşti în public. 

Cum captezi atenţia? Ce spui? Cum spui? Cât spui?

Pentru că astfel de situaţii sunt foarte des întâlnite în viaţa de zi cu zi, bănuiesc că le vei putea aplica şi în alte arii decât cele deja descrise în primul paragraf.

Vorbitorii motivaţionali folosesc numeroase tactici pentru captarea atenţiei şi „încălzirea atmosferei” atunci când au audienţe mari.

O parte dintre aceste metode pot fi folosite şi cu grupuri mici.

Printre ele se numără o serie de „secrete” ce ţin mai curând de felul în care îţi gestionezi emoţiile şi de „pregătirea terenului”, decât de ştiinţă.

Iată, în continuare, 5 astfel de modalităţi prin care vei putea crea o primă impresie favorabilă unui grup (apoi o a doua, o a treia, etc…)

Lucrează cu imagini

Pregăteşte imagini captivante care să ilustreze exact ce ai tu de spus.

Cu cât imaginile sunt mai „la obiect”, cu atât ajuţi mai mult audienţa să facă conexiuni mentale. Imaginile uşor amuzante pot fi foarte utile pentru destinderea atmosferei.

Totuşi, nu exagera cu imaginile.

Important este ca în mintea auditoriului să rămână imaginea ta, nu o secvenţă de fotografii.

Dacă nu este adecvat să foloseşti imagini proiectate, gândeşte-te pur şi simplu ce simbol vizual ai putea folosi pentru a atrage atenţia. (de exemplu, o fotografie, o floare, un ursuleţ de plus, un tricou inscripţionat cu un text semnificativ, etc…)

Invită pe altcineva să te prezinte

Specialiştii numesc această metodă – credibilitate externă.

Practic, atunci când altcineva te prezintă, ceea ce spune va fi mult mai repede crezut decât dacă ai vorbi tu despre propriile tale merite.

Această metodă nu poate fi folosită în toate ocaziile, însă, atunci când merge, are un efect de credibilizare aproape instantanee în ochii publicului.

Îţi sugerez să „pregăteşti terenul” convenind cu persoana care urmează să îţi facă introducerea, ce anume va spune.

Important este că mesajul să fie scurt şi la obiect.

Te invit să îți IMAGINEZI următorul lucru interesant: …

Foloseşte cuvinte cu încărcătură emoţională puternică.

În frază de mai sus, cuvintele „imaginezi” şi „interesant” au menirea de a capta atenţia mai uşor.

Dacă aş fi spus, de exemplu: „Îţi prezint următoarea idee…”, exprimarea în sine este seacă şi nu are şanse prea mari de a stârni curiozitatea. (Un alt cuvânt extrem de util din aceeaşi categorie este „Secret”).

Să trecem aşadar la următorul… secret: :)

Să vă povestesc ce mi s-a întâmplat…

Începe cu o poveste.

O poveste pe care o cunoşti foarte bine te scapă de stresul începutului.

În plus, este probabil cel mai simplu mecanism prin care poţi transmite emoţie către audienţă.

Creaza-ţi o „tolbă” cu astfel de poveşti care să se potrivească în diverse ocazii.

Când spui poveşti, ar fi bine ca acele poveşti să te conţină.

Ceea ce ţi s-a întâmplat ţie este unic şi te implică emoţional şi pe tine, nu numai pe cei din public.

Creează-ți o „reclamă personală”

Dacă ai avea la dispoziţie doar un minut ca să te prezinţi, ce ai spune? Dar dacă ai avea doar 30 de secunde?

Recent am fost pus într-o astfel de situaţie la un eveniment de networking.

Dintre zecile de participanţi, numai patru sau cinci au reuşit să transmită o imagine corectă, fără să epateze gratuit şi fără să îşi minimizeze inutil importanţa.

Mi-am dat atunci seama cât de important (a se citi esenţial) este să ştii dinainte ce vrei să spui.

Sugestie: scrie un text de o jumătate de pagină, memorează-l şi apoi cere-le prietenilor părerea despre cum l-ai putea îmbunătăţi.

Există numeroase ocazii în care vei avea nevoie de o astfel de „reclamă personală”. De fiecare dată când cineva te întreabă cu ce te ocupi, e un bun prilej să o foloseşti.

Vrei mai mult?

Încearcă pachetul educațional Speaker Elite!

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.