fbpx

TEST: ești pe RADAR când vorbești în public?

Publicat pe 25 iulie 2016
Timp de citire: 4 minute

Cea mai mare problemă a speakerilor este lipsa de conectare reală cu publicul.

Am văzut mii de prezentări și de fiecare dată ajung la aceeași concluzie.

O prezentare bună are ca fundație faptul că oamenii se regăsesc în ceea ce spune prezentatorul.

Asta este fundația!

Toate celelalte tehnici, metode, instrumente și abilități funcționează DACĂ această condiție e împlinită.

În consecință, îți arăt și ție un test pe care l-am creat pentru mine și pe care îl aplic după ce am conceput o prezentare

Ideea este așa:

Mai întâi concep prezentarea, apoi o ”tratez” cu testul RADAR ca să văd dacă livrarea prezentării mă pune sau nu pe RADARUL participanților.

RADAR se referă la: radar

Riscuri

Anxietăți

Dorințe

Aspirații

Respect/Recunoaștere

Când participanții se gândesc la Riscuri și tu le vorbești despre asta, ei se conectează cu tine și te urmăresc cu atenție.

De exemplu, dacă vorbești despre sănătate, oferă statistici care arată riscurile de îmbolnăvire.

Când le arăți că le înțelegi Anxietățile, se întâmplă același lucru.

Ai putea spune o poveste în care protagonistul avea anumite îngrijorări, pe care le-a depășit apoi pe parcurs (protagonistul poți fi chiar tu).

Mai departe, când sugerezi în prezentarea ta că Dorințele celor din sală sunt recunoscute și poți oferi idei despre felul în care și le pot împlini, ai creat legătura emoțională necesară cu ei.

De exemplu, dacă ții o prezentare de business, poți vorbi despre felul în care un antreprenor poate obține mai multe vânzări (orice antreprenor este interesat de acest lucru).

Aspirațiile sunt tot dorințe, dar se referă la ceea ce persoana poate deveni în viitor. Vorbește-le despre ele și îi câștigi pe cei din public.

În cazul exemplului despre business, ai putea vorbi despre dublarea afacerii (din nou, marea majoritate a antreprenorilor au astfel de aspirații).

Respectul pe care oamenii din public îl pot obține ca urmare a faptului că te ascultă este, de asemenea, un motivator excelent pentru ei să fie atenți la ceea ce le transmiți.

De exemplu, într-o prezentare despre prosperitate ai putea vorbi despre statutul pe care îl poate aduce cu sine bunăstarea financiară.

Ce să faci cu testul RADAR?

Iată 3 reguli simple:

  1. Treci prin prezentarea pregătită și întreabă-te în ce măsură ea îndeplinește criteriile RADAR.
  2. Asigură-te că pe parcursul prezentării atingi minim două dintre cele 5. criterii din RADAR (uneori e dificil să le atingi pe toate într-o prezentare)
  3. Reformulează frazele astfel încât să se refere mai mult la public decât la tine, ca speaker. Exemplu: În loc de ”Eu am trăit această experiență”, spune ”Iată un lucru inedit care mi s-a întâmplat și pe care, probabil, l-ați trăit și voi.”

Dacă îți dorești să aduci mai multe elemente RADAR în prezentarea ta, iată ce poți face:

  1. Alege minim 5 persoane din public (sau cu același profil) cu care poți vorbi înainte de prezentare.
  2. Spune-le care este tema prezentării tale pe scurt și descrie-le pe scurt ce vrei să comunici.
  3. Întreabă-i ce anume i-ar interesa, în mod special, să afle din prezentarea ta.
  4. Întreabă-i care sunt îngrijorările, dorințele, aspirațiile și recunoașterea pe care o așteaptă în legătură cu subiectul în cauză.

Ai obținut, astfel, o prezentare mult mai relevantă pentru public – o prezentare care trece testul RADAR.

Inspirație!

Andy

P.S: Vrei să înveți rapid și ușor cum să ai prezentări cu impact?

Intră pe https://www.speakerelite.ro/

 

Ţi-a fost de folos? Dă-l mai departe :D




 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol