fbpx

Vrei să îți construiești reputația? Fă asta!

După părerea mea, cea mai bună metodă prin care să îți clădești reputația e asta:

Stai ferm pe opiniile tale!

Care opinii?

În special cele contrare percepției generale! (dau exemple la finalul articolului).

Încep însă cu câteva exemple:

Galileo Gallilei a fost un brand!

Branson este un brand!

Trump e un brand! (indiferent ce părere ai despre el)

Maica Theresa este un Brand!

Elon Musk e brand!

… astea sunt exemple globale…

Dar există exemple excelente de branduri…tribale

Adică, branduri de oameni care sunt adevărați lideri în comunitățile lor.

Uite 3 exemple de la noi:

Florin Talpeș (Softwin) e un brand.

Dragoș Anastasiu (Eurolines) e brand.

Ana Aslan e brand.

Știu…

Îmi vei spune că exemplele pe care le-am dat nu sunt bune…

Că sunt altele mai bune… Că astea sunt interpretabile…

Nu și pentru mesajul pe care vreau sa îl transmit:
Dacă vrei să crești e important să gândești ca un brand.

În același timp, nu poți să ignori efectul imaginii tale personale în opinia publică.

Un brand personal nu este un produs finit iubit sau hulit.

Este rezultatul muncii continue de branding (sau branduire…ca să folosesc romgleza…)

Este o activitate de construcție și control al percepției, astfel încât să transpară în exteriorul tău cine ești în interior, într-un mod benefic pentru tine și pentru cei pe care îi servești. (na că am dat o definiție lungă…)


Când te apuci de el ai beneficii și dezavantaje:

Principalele beneficii?

  1. Poți oferi servicii premium, plătite premium.
  2. Te ‘’forțezi’’ să crești la nivelul așteptărior pe care le induci.
  3. Poți ajuta mai mulți oameni decât dacă n-ai fi un brand.

Principalele dezavantaje:

  1. Devii o țintă. Lumea se uită la tine și te comentează
  2. Nu mai poți să faci numai ce vrei în timpul liber (te mai oprește lumea pe stradă când ai uitat să-ți faci freza…)
  3. Sunt mai multe lucruri care …trebuie…, decât înainte… (să participi la…. să faci frumos în fața lui… etc.)

Dar știi ce….?

Dacă te uiți atent, dezavantajele astea se regăsesc sub alte forme și dacă nu ești brand…

Așa că… Poate ar fi bine să te apuci să îți faci brand.

Cum faci asta?

2 pași:

  1. Fii foarte bun în ceva! Fară competență, brandul e un nonsens.
  2. Stai ferm pe opiniile tale! Mai ales pe cele contrare percepției generale.

De exemplu:

  1. Eu refuz să fac cursuri doar on-line (numai pentru că așa e trendul)
  2. Nu dau” pauze regulamentare’’ la 90 de minute, numai pentru că așa dau alții.
  3. Fac cursuri lungi și intensive, nu scurte și superficiale, cum fac mulți.

 

De ce? Pentru că în asta cred!

De ce? Pentru ca asta funcționează!!!

Oamenii nu se pot schimba la nivel profund decât dacă STAU ÎN PROCES suficient timp și dacă își asumă efortul de transformare.

Nu insist pe tema asta, pentru că articolul e despre branding, nu despre metoda mea de predare.

Am dat însă acest exemplu ca să subliniez faptul că în 21 de ani nu m-a convins nimeni că ‘’se face altfel’, chiar dacă au încercat mulți.

De ce?

Pentru că rezultatele arată contrariul.

După un curs de 8 zile (15 ore pe zi) oamenii se transformă… nu mai sunt cine au fost înainte

După unul de 1 zi, de 7 ore, de 5 ore, oamenii pleacă informați…. Şi acesta e primul pas pentru transformare, un pas important, dar nu suficient.

Așadar, dacă vrei să fii un brand, construiește-ți un esafodaj de idei și un proces unicat de livrare a acelor idei.

Asta construiește în timp brandul, mai mult decât orice găselniță de marketing, orice îmbrăcăminte în pas cu moda și orice ”tool online” ultimul răcnet!

Asta e opinia mea și stau ferm pe ea! Poate te ajută și pe tine.

Cu prietenie… și

Inspiraţie!
andy szekely
  1. Cătălin spune:

    Merci!

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.