fbpx

Vrei să vorbeşti în public ca un profesionist?

Publicat pe 12 septembrie 2008
Timp de citire: 4 minute

În anul 2008 am avut ocazia să întâlnesc în Italia un grup de vorbitori publici profesionişti (Professional Public Speakers).

Am profitat de această ocazie ca să îi intervievez pe cinci dintre ei cu scopul de a afla răspunsul la o întrebare aparent banală:

Cum te asiguri că, în primul minut când începi să vorbeşti, publicul tău devine interesat, curios şi atent la ceea ce ai de spus?

Cu alte cuvinte: cum deschizi prezentarea ta ca un adevărat profesionist?

Fiecare dintre cei cinci intervievaţi avea o experienţă de peste 10 ani ca vorbitor public şi îşi câştigă existenţa exclusiv pe această cale.

Acest articol conţine o parte din „descoperirile” mele în urma interviurilor.

Vreau să ţi le ofer şi ţie, pentru că atunci când vei avea de vorbit în public, probabil că îţi vor fi de mare folos.

Şi asta este valabil pentru tot felul de ocazii:

Un toast. O prezentare de vânzări. Istorisirea unei întâmplări la o bere, cu prietenii… Momentul când îţi vine rândul să te prezinţi într-un grup…

Probabil că citeşti acest articol cu dorinţa de a afla lucruri concrete şi foarte practice!

Foarte bine! Dorinţa mea este să îţi ofer chiar mai mult decât atât!

Într-un articol trecut am scris despre piramida performanţei.

Pe scurt, spuneam în acel articol că ingredientele performanţei sunt cei patru S:

S1 – Scopul (să ştii foarte clar ce vrei să obţii)
S2 – Semnificaţia (sistemul tău de valori care susţine performanţa)
S3 – Starea (cum îţi controlezi emoţiile şi atitudinea)
S4 – Strategia (paşii concreţi de urmat)

În acest articol mă voi opri la S2, pe care îl consider ca fiind ingredientul esenţial pentru succes în cazul vorbitorilor publici.

Este vorba deci despre convingeri personale şi atitudine!

Iată ce am descoperit când i-am intervievat pe cei cinci speakeri

Există un set de valori şi convingeri care susţin performanţa unui vorbitor public. 

De fiecare dată când acesta urcă pe scenă, succesul său depinde de măsura în care se conectează la acele convingeri.

Iată care sunt 10 dintre ele (cele mai importante şi cele care se repetă cel mai des în interviuri):

  1. Este imposibil să eşuez când mă aflu pe scenă.
  2. Nu îi pot motiva pe oameni. Pot numai să îi inspir să îşi declanşeze propria motivaţie.
  3. Oamenii au nevoie ca eu să mă exprim foarte clar – rolul meu este să explic informaţii complexe în termeni foarte simpli.
  4. Este important să mă conectez cu audienţa inimă – la inimă şi abia apoi creier la creier. Prima sarcină este să construiesc o relaţie de încredere cu audienţă.
  5. Sunt o persoană flexibilă.
  6. Ceea ce am de spus este extrem de valoros pentru audienţă.
  7. Totul este ca un joc al cărui scop principal este să învăţăm.
  8. Ceea ce fac nu este pentru mine în primul rând, ci pentru public.
  9. Dorinţa profundă a publicului este să se distreze.
  10. Audienţa mea merită să aibă un prezentator excelent.

Întrebare cheie pentru tine:

Când prezinţi în faţa unui grup, câte din cele 10 convingeri de mai sus îţi sunt familiare (te simţi bine cu ele) şi câte îţi sunt străine (crezi că sunt mai curând false)?

Dacă o parte dintre ele nu îţi sunt familiare, probabil că acesta este un prilej bun să te întrebi:

Dacă aş crede aceste lucruri, oare cum s-ar modifica comportamentul meu pe scenă?

În final, tu eşti la controlul convingerilor tale şi tu ştii mai bine care ţi se potrivesc sau nu…

Speakerii profesionişti le folosesc ca pe un instrument când îşi construiesc succesul. Tu?

Inspiraţie !
andy szekely

 

 

 

Ţi-a fost de folos? Dă-l mai departe :D




 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol