14 modalități simple și dovedite științific pentru a elimina stresul din viața ta

Cu toții experimentăm stresul în viețile noastre.

Poate fi o stare de moment sau o senzație de lungă durată.

Putem fi stresați înainte de un examen, înainte de o primă întâlnire, sau putem fi stresați din cauza jobului sau a situației financiare pe care o avem.

În orice caz, stresul este o componentă a vieții noastre.

Nu e o componentă plăcută, însă cumva trebuie să fim conștienți că își va face simțită prezența în anumite momente.

Iată o listă cu 14 modalități de a ameliora sau chiar de a alunga stările de stres.

  1. Identifică sursa stresului

Înainte de toate, gândește-te… Ce anume îți provoacă stări de stres?

Cum reacționezi atunci când te confrunți cu anumite situații dificile?

Când ai câteva răspunsuri, atunci te poți gândi la câteva soluții sau le poți identifica pe cele care ar da rezultate în cazul tău.

Practic, identificarea cauzei care provoacă problema este un prim pas spre rezolvare.

  1. Fă o plimbare de 10 minute

Mișcarea este una dintre cele mai bune remedii atunci când vine vorba de eliminarea stresului.

Nu te gândi că nu ai timp. Sunt suficiente și doar 10 minute.

Te poți plimba dimineața, în drum spre muncă sau la întoarcerea acasă.

Orice tip de exercițiu fizic, mai mult sau mai puțin intens, eliberează endorfinele.  Endorfinele fiind denumite și hormonii fericirii.

  1. Râzi!

Nu este un mit. Râsul contribuie și el la secreția de endorfine, dar și de dopamină, un alt hormon responasibil pentru centrii de recompensă și plăcere ai creierului.   

O porție bună de râs, ajută la întărirea sistemului imunitar, scade nivelul hormonilor de stres, reduce inflamația arterială și crește colesterolul bun din organism. 

 

  1. Respiră profund

O respirație profundă și anumite tehnici de respirație te pot ajuta să elimini tensiunea cu care te confrunți.

Iată  3 tehnici simple pentru eliberarea de stres:

Power 10 – respiră de 10 ori.

Focusează-te pe problemele care îți aduc stres și anxietate atât timp cât inhalezi, după care elimină-le din mintea ta atunci când expiri.

Heart boost – gândește-te la două momente fericite din viața ta atunci când inspiri.

Eliberează apoi orice sentimente negative din mintea ta atunci când expiri.

Heart shifting – constă în trei seturi a câte 5 respirații, cu 4 secunde pentru inhalare și 6 secunde pentru a expira.

Încearcă să îți golești mintea de orice gând și să te focusezi exclusiv pe respirație.

  1. Trezește-te mai devreme

Care este cheia trezitului devreme?  Culcatul devreme…

Conform unui studiu realizat de biologul Cristoph Randler realizat pe 367 de studenți, cei care obișnuiau să se trezească mai devreme performau mai bine la locul de muncă, aveau mai mult succes în carieră și câștigau mai mulți bani decât cei care își începeau ziua mai târziu.

Trezitul devreme te ajută să ai mintea mai limpede, să fii mai creativ și să te simți mai motivat.

  1. Mănâncă sănătos

Felul în care ne simțim și alimentația noastră sunt relaționate.

Unele persoane mănâncă nesănătos atunci când sunt stresate. Sau se refugiază în dulciuri.

Altele nu au poftă de mâncare deloc. Nici una dintre situații nu este sănătoasă și favorizează stresul. 

Evită junk food-ul și consumă în special fructe, legume și mâncăruri care sunt bogate în acizi grași omega 3, cum ar fi semințele de in și carnea de pește.

Nu uita să te hidratezi. 

  1. Tehnica WOOP

Psihologul Gabriele Oettingen, autor al Rethinking Positive Thinking: Inside The New Science Of Motivation, vorbește despre Tehnica WOOP, care înseamnă Wish, Outcome, Obstacle, Plan.

Pe scurt, ce trebuie să faci?

Să închizi ochii, să îți imaginezi lucrul pe care ți-l dorești devenind realitate, după care să te gândești la principalele obstacole care îți ies în cale.

Gândește-te apoi la acțiunile pe care trebuie să le faci pentru a elimina respectivele obstacole.

  1. Cumpără-ți plante

Plantele te pot ajuta să îți reduci nivelul de stres și anxietate – în special mușețelul, iasomia și lavanda.

O idee bună este să te apuci de grădinărit. 

  1. Îmbrățișează pe cineva

Conduși de Sheldon Cohen, cercetătorii din cadrul Carnegie Mellon au descoperit că îmbrățișarea poate proteja oamenii de stres și infecții.

Cohen spune că: “atunci când ești îmbrățișat de o persoană în care ai încredere este echivalent cu obținerea de sprijin și creșterea frecvenței îmbrățișărilor ajută semnificativ la reducerea efectelor distructive ale stresului.”

  1. Deconectează-te de la device-uri

Cercetătorii britanici au găsit legături între nivelurile ridicate de stres și verificarea repetată a telefonului.

Așa că ai putea încerca să închizi uneori tot, toate device-urile. Încearcă.

Vei fi surprins de cât de liniștit te simți atunci când nu-ți mai verifici telefonul la fiecare 5 minute.

  1. Vizitează-ți cel mai bun prieten

Din nou, studiile vin să ne arate lucruri logice, pe care poate nu le-am fi conștientizat într-o primă fază.

Se pare că vizitarea celui mai bun prieten scade considerabil nivelul hormonilor responsabili de stările de stres. 

În cazul în care cel mai bun prieten se află la mare distanță, poți apela la cel mai bun prieten al omului.

Un studiu realizat de Universitatea Commonwealth din Virginia a descoperit că angajații care și-au adus la job câinii au avut un nivel de stres mult redus de-a lungul zilei de muncă.

  1. Fii recunoscător

Când vine vorba de sporirea sentimentului de fericire, poate contribui foarte mult sentimentul de recunoștință.

Studiul condus de psihologul Robert Emmons și Michael McCullough arată că cei care se focusează conștient pe gratitudine experimentează o stare emoțională foarte bună și o sănătate fizică pe care ceilalți nu o au.

Gândește-te în fiecare zi la 3 lucruri pentru care ești recunoscător! 

  1. Organizare și armonie

Dezordinea și haosul provoacă stări de stres și anxietate.

Ca simplu exemplu, cât de stresat ai fost ultima oară când nu reușeai să găsești cheile de la apartament?

Astfel, deși pentru unii poate părea un detaliu minor, avem nevoie de organizare în viețile noastre.

Ne oferă sentimentul că deținem controlul și că știm ce avem de făcut mai departe.

Scapă de lucrurile inutile din casa ta, din spațiul tău de lucru fizic sau din calculatorul pe care lucrezi.

Te vei simți pur și simplu mai liniștit și mai stăpân pe situație.

Ordine la exterior, ordine la interior…

Îți doresc cât mai puțin stres și multă…

Inspiraţie !
andy szekely
Salvează articolul sau trimite-l unui prieten:
 
 
Ce părere ai despre ceea ce ai citit?