fbpx

5 modalităţi prin care să devii de neînlocuit în ceea ce faci

Dacă ai participat la conferințele și cursurile pe care le organizez, probabil ți-e familiar punctul meu de vedere legat de subiectul schimbării jobului.

Eu cred că, atunci când ai analizat absolut toate unghiurile și ai ajuns la concluzia că nu este despre tine, să nu îți fie teamă să cauți ceva mai bun sau să pornești un business pe cont propriu, în așa fel încât să ai independență financiară și profesională.

(cu condiția să îți asiguri, mai întâi, și o ”pernă financiară de siguranță”, care să îți ofere o anumită zonă de confort pentru câteva luni, astfel încât să nu fii nevoit să accepți, din disperare, orice găsești și să revii în același punct din care ai plecat…)

 

În acest articol, însă, nu despre asta vreau să îți vorbesc, ci vreau să mă refer la cealaltă față a monedei: cea în care îți place ceea ce faci și vrei să continui pe drumul pe care ești deja.

Dacă simți că ești la locul potrivit, cel puțin pentru această etapă din viața ta, eu îți propun 5 modalități prin care să îți consolidezi această poziție, adică să îmbunătățești ceea ce ai deja.

Mă voi referi la ele din poziția de angajat, însă, aceste recomandări, pot fi ușor adaptate și dacă ești antreprenor (trebuie doar un mic exercițiu de schimbare a rolurilor: tu ești angajatul, iar ”firma” reprezintă clienții tăi).

 

Uite care sunt aceste 5 recomandări ale mele:

  1. VINO MEREU CU CEVA NOU

Dacă se impune decizia micșorării numărului de angajați, care sunt primii dați la o parte?

Cei care fac aceeași muncă, fără să aducă plus valoare firmei.

În schimb, angajații care vin cu idei noi și proiecte îndrăznețe nu sunt așa ușor de înlocuit.

Pentru a crește, orice companie are nevoie de oamenii ei cu idei.

Fii unul dintre ei și oferă-i firmei tale un loc de frunte pe piață.

 

  1. FĂ MUNCĂ DE CALITATE

Mulți angajați se simt nedreptățiți dacă sunt dați la o parte.

Vor spune că și-au făcut treaba, că au respectat programul de lucru, că au muncit…

Însă, nu-și dau seama că au oferit doar cantitate, și nu CALITATE.

Oamenii cu adevărat valoroși într-o firmă sunt cei care au adus rezultate.

Cei care au adus profit sau care au oferit vizibilitate.

Într-adevăr, orice angajat este o rotiță din sistem, care are rolul ei vital în buna funcționare.

Dar pentru ca poziția ta să fie sigură, încearcă să fii una din rotițele mari.

Acestea sunt mai greu de înlocuit…

 

  1. FII EXPERT ÎN CEEA CE FACI

Îți place domeniul în care lucrezi? Îți place munca pe care o faci?

Atunci de ce să nu devii expert în ceea ce faci?

Pentru asta vei avea nevoie de multă muncă, implicare și… învățare continuă.

Investește în tine, în aptitudinile tale.

Mergi la cursuri, fie pe cheltuială proprie, fie prin intermediul firmei. Cumpără-ți cărți de specialitate.

Nici un minut din viața ta investit în acest mod nu este unul pierdut!

Încearcă să gândești ca un consultant și nu doar ca un simplu angajat.

Consultantul este cel care vine într-o companie tocmai pentru a identifica eventualele probleme sau breșe în sistem și pentru a oferi soluții viabile.

 

  1. RĂSPUNDE NEVOILOR FIRMEI / PROIECTULUI

Orice companie are anumite nevoi. În cea mai mare parte, se rezumă la profit.

Dar asta nu e tot.

Multe companii pun accent pe fidelitatea angajaților.  Sau pe securitatea datelor.

Sau luptă pentru mai multă vizibilitate. Sau pun prioritară excelența și oferirea de servicii / produse premium.

Identifică nevoile firmei tale și pliază-te pe așteptările acesteia.

Atunci când corespunzi standardelor cerute, deja ai un loc fruntaș în ierarhia acesteia. 

 

  1. ÎNCADREAZĂ-TE ÎN DEADLINE-URI

Aici e un punct sensibil. Ți s-a întâmplat să ai colegi de muncă foarte buni în ceea ce fac, dar care, la un moment dat, erau concediați?

Mai exact, sunt oameni foarte inteligenți, dar care au o problemă când vine vorba de termene stricte…

Nu e neapărat un lucru rău. Nu toți funcționăm cu deadline-uri.

Poți fi foarte bun în ceea ce faci și să ai ritmul tău de lucru. Să te pui deseori pe tine pe primul plan.

Și să te ocupi și de alte activități.

Sau să fii mai productiv noaptea.

Sau să fii capabil să termini în 3 ore ceea ce alții fac într-o zi întreagă de lucru.

Din nou, nu e nimic greșit aici.

Așa că te poți desprinde de rigorile unei companii și să îți gestionezi propriile proiecte.

Tu ești capabil să faci asta fără probleme, pentru că ai toate skill-urile necesare.

Însă, atât timp cât aparții de o firmă, ea așteaptă de la tine rezultate măsurabile în timp.

De aceea se stabilesc deadline-urile. Dacă îți dorești să rămâi acolo, respectă-le.

Oferă companiei tale atât muncă de calitate, cât și rezultatele la timp.

Astfel, poți fi sigur că vei fi un angajat important. Și poate chiar de neînlocuit.

 

Ia-ți câteva momente de pauză și gândește-te sincer, la care dintre cele 5 recomandări de sus mai ai de lucrat.

S-ar putea ca pe unele să le faci deja, așa că îți va fi mai ușor să găsești idei și soluții pentru a le îmbunătăți și pe celelalte.

Depinde de tine, mai departe.

Eu doar ți-am oferi un strop de…

 

Inspiraţie!
andy szekely

 

 

PS: GARANTAT: treci de la confuzie la claritate, asigură-ți nivelul maxim de energie și ia deciziile esențiale pentru viața ta!

În primul rând, vei primi răspunsurile esențiale la următoarele întrebări cheie:

  • Cum să am nivelul de energie și vitalitate ca să devin un performer de top?
  • Cum îmi setez sistemul de evoluție personală pentru următorii 30 de ani?
  • Cum să mă simt cu adevărat lider în viața mea și cum să le arăt celorlalți asta?
  • Cum să îmi mențin motivația în direcția corectă a misiunii mele personale?
  • Cum pot contribui cum pot aduce valoare maximă comunității din care fac parte?

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.