Cum să îţi pregăteşti o negociere în două minute?

În acest articol simplu şi la obiect vreau să îţi ofer un mecanism rapid pentru pregătirea unei întâlniri de afaceri. Concret, este vorba despre o practică de programare mentală a obiectivelor de negociere. Un obiectiv de negociere bine “programat” în mintea ta te va ajuta să îţi urmăreşti ţinta cu mai multă precizie, chiar şi […]

Armonia interioară – cum să obţii echilibrul în viaţă

Armonia interioară înseamnă că ceea ce gândeşti este în concordanţă cu ceea ce faci, ca ceea ce vrei nu contravine altor lucruri pe care simţi că trebuie să le faci. Este acel loc în care îţi vine să spui “La Vita e Bella”, cu pasiunea lui Roberto Bennini în filmul cu acelaşi nume. (Dacă nu ai […]

A.N.I.M.A.R.E.A. în prezentări (II)

ANIMAREA este procesul prin care în primele 10 minute ale unei prezentări poţi capta atenţia publicului şi poţi construi o relaţie de încredere cu acesta. Concret, cele 8 iniţiale din acronimul A.N.I.M.A.R.E.A. e referă la următoarele etape: Atmosferă propice prezentării Numele prezentatorului şi al temei Implicarea publicului Mulţumiri pentru prezenţă şi atenţie Avantaje pentru participanţi […]

A.N.I.M.A.R.E.A. publicului în prezentări

Dacă ai fost măcar odată în situaţia de a face o prezentare de vânzări sau a ţine un discurs, atunci probabil că ştii cât de importante sunt primele 10 minute. În acest interval de timp îţi poţi crea sau distruge reputaţia. Motivul? Studiile arată că impresia iniţială pe care o creezi în deschiderea prezentării este […]

Ce înseamnă un training bun?

Atunci când investeşti într-un training este important să fii un consumator activ şi să te implici în evaluarea investiţiei la fel ca atunci când vrei să cumperi o maşină ori să îţi mobilezi locuinţa. Ai nevoie de un exerciţiu al alegerii care te va face să cauţi beneficiile pe care ţi le va aduce investiţia. […]

Butonul roşu care declanşează motivaţia (II)

În ultimele două articole din seria LAB ProfileTM am prezentat două concepte fundamentale în arta convingerii: identificarea criteriilor şi limbajul de evitare/apropiere. Pentru că acestea sunt elemente extrem de valoroase în procesul de persuasiune, le voi relua pe scurt la începutul acestui articol. Apoi, voi demonstra câteva tehnici care uşurează aplicarea practică a metodei. În […]

Cercurile puterii

Puterea este capacitatea de a face ceea ce îţi doreşti şi conştiinţa faptului că ai această capacitate. Pentru fiecare dintre noi, a putea să îţi atingi obiectivele personale înseamnă a fi în primul cerc de putere. Poate fi vorba de a controla greutatea corporală, a renunţa la fumat, a decide să fii într-o stare emoţională […]

Butonul roşu care declanşează motivaţia (I)

Cand ai inteles cum functioneaza un astfel de declansator motivational te poti autoconvinge mai usor sa faci ce ti-ai propus. Articol din categoria Psihologia Persuasiunii.

Despre frumusețea clipei

Poetul britanic, John Keats, spune: “Frumusețea este adevăr”. Capacitatea de a vedea frumosul în orice este o marcă a înțelepciunii. Când tot ceea ce vezi în jur îți pare frumos, mintea ta nu mai poate fi ocupată cu nefericire, pentru că e ocupată cu adevăr. Și toată această conștientizare se poate produce într-o clipă, atunci […]

Cum să dai feedback fără să răneşti

În numeroasele solicitări pentru training corporatist pe care le primesc, apare frecvent următoarea temă: Cum să dai feedback. În special, cum să dai feedback negativ. Deşi e un subiect despre care se poate vorbi o săptămână, feedbackul are doar câteva chei simple pe care dacă le stăpâneşti ai şanse mări să îţi îmbunătăţeşti relaţiile cu […]

Câştigă încrederea celorlalţi chiar înainte să deschizi gura!

Cum să îţi antrenezi mintea ca să inspiri încredere de la prima întâlnire În comunicare, un strop de cunoaştere (în plus) face cât o tonă de efort. Când miza unei negocieri sau a unei discuţii este mare, fiecare gest contează. Ca să pregăteşti acele momente, probabil cel mai bun serviciu pe care ţi-l poţi face […]

Tactici de autoapărare – cum să eviţi manipularea

Când decizia (nu) îţi aparţine – contexte manipulative în vânzări Stabilirea contextului este modalitatea prin care atragi atenţia asupra lucrurilor pe care vrei să le scoţi în evidenţă. Acest mecanism simplu elimină rezistenţele şi creează mediul pentru convingerea celuilalt. În ştiinţa persuasiunii există chiar un principiu fundamental care spune: cine stabileşte contextul, controlează jocul. Contextualizarea […]

Cei trei factori cu care atragi atenţia!

Atenţia cui? A celor pe care vrei să-i convingi! Eşti într-un loc aglomerat şi vrei să atragi atenţia asupra ta! De exemplu o expoziţie la care ai stand, sau un cocktail la care vrei să atragi clienţi, etc. Cum faci? Pai porneşti de la principiul fundamental în persuasiune: Atenţia este atrasă şi menţinută de ceea […]

Despre constrângeri şi rolul lor

Avem nevoie de poveşti şi de călătorii eroice, iar faptul că simţim presiune este doar ca să ne semnaleze viitoarea noastră (re)naştere. Celebrează această realitate! Eşti genialitate pură, îmbrăcată în marmura brută a paradigmelor sociale. Cei care te rănesc, cei care te enervează, nu sunt decât sculptorii inconştienţi ai unei capodopere în devenire… TU. Celebrează […]

Roata vieţii şi simţul echilibrului

Să ai obiective clar stabilite, pe care să le urmezi întocmai, pare să fie condiţia necesară pentru succes în orice domeniu! Este această condiţie suficientă? Depinde cum defineşti succesul… Ţi s-a întâmplat vreodată să îţi doreşti foooooooarte mult un anumit lucru, să îţi focalizezi toată atenţia pe acel lucru şi prin efort susţinut să îl […]