Actionează cu C.A.P.
În calitate de coleg, manager, vânzător, coach sau consultant, ar fi de dorit să ai, la finalul întâlnirilor de afaceri, un mod simplu prin care să le evaluezi.
În acest fel vei şti ce să îmbunătăţeşti data următoare şi îţi vei da seama „ce a lipsit” în cazul în care lucrurile nu au funcţionat chiar aşa cum ţi-ai dorit.
Îţi ofer, în continuare, o listă de nouă criterii uşor de bifat
Ea se numeşte scurt „3CAP ” şi conţine 3 elemente care încep cu C, 3 cu A şi evident, 3 cu P:
3C
Contact
Cât de bine simţi că ai avut contact interuman cu cealaltă persoană? Cât de solidă este legătura creată între voi?
Contract
Sunt bine stabilite rolurile, responsabilităţile şi regulile pe baza cărora se desfăşoară comunicarea?
Aşteptările noastre reciproce au fost clarificate? (aici nu vorbesc neapărat despre contractul scris, ci despre acel „gentlemen agreement” care se practică în business)
Conţinut
Conţinutul comunicării a fost relevant pentru contractul nostru? A fost şi suficient de clar?
3A
Avans
Dialogul nostru a avansat către scopurile dorite? Progresul este satisfăcător?
Alternative
Am identificat soluţii posibile pentru a ne atinge scopul comun? Căutăm în mod activ aceste soluţii?
Acţiune
Am stabilit acţiuni clare? Sunt ele bine gândite?
3P
Personal
Cât de bine funcţionează relaţia noastră la nivel personal? Ce putem îmbunătăţi?
Profesional
Ce a funcţionat? Ce nu a funcţionat suficient de bine? Ce ar fi bine sa fac data viitoare? Ce resurse am nevoie?
Psihologic
Avem agende ascunse ? Ce se întâmplă când/dacă nu cădem de acord?
***
Poţi aplica această listă de întrebări la finalul oricărei întâlniri de business.
Răspunsurile te vor ajuta să obţii mai uşor rezultatele dorite la întâlnirea următoare.
Data viitoare când închei o conversaţie de afaceri fă-ţi cadou 5 minute pentru această analiză şi vei dobândi foarte multă claritate în urma ei.
Acţionează cu CAP! („3 CAP „)