fbpx

Actionează cu C.A.P.

În calitate de coleg,  manager, vânzător, coach sau consultant, ar fi de dorit să ai, la finalul întâlnirilor de afaceri, un mod simplu prin care să le evaluezi.

În acest fel vei şti ce să îmbunătăţeşti data următoare şi îţi vei da seama „ce a lipsit” în cazul în care lucrurile nu au funcţionat chiar aşa cum ţi-ai dorit.

Îţi ofer, în continuare, o listă de nouă criterii uşor de bifat

Ea se numeşte scurt „3CAP ” şi conţine 3 elemente care încep cu C, 3 cu A şi evident, 3 cu P:

3C

Contact

Cât de bine simţi că ai avut contact interuman cu cealaltă persoană? Cât de solidă este legătura creată între voi?

Contract

Sunt bine stabilite rolurile, responsabilităţile şi regulile pe baza cărora se desfăşoară comunicarea?

Aşteptările noastre reciproce au fost clarificate? (aici nu vorbesc neapărat despre contractul scris, ci despre acel „gentlemen agreement” care se practică în business)

Conţinut

Conţinutul comunicării a fost relevant pentru contractul nostru? A fost şi  suficient de clar?

3A

Avans

Dialogul nostru a avansat către scopurile dorite? Progresul este satisfăcător?

Alternative

Am identificat soluţii posibile pentru a ne atinge scopul comun? Căutăm în mod activ aceste soluţii?

Acţiune

Am stabilit acţiuni clare? Sunt ele bine gândite?

3P

Personal

Cât de bine funcţionează relaţia noastră la nivel personal? Ce putem îmbunătăţi?

Profesional

Ce a funcţionat? Ce nu a funcţionat suficient de bine? Ce ar fi bine sa fac data viitoare? Ce resurse am nevoie?

Psihologic

Avem agende ascunse ? Ce se întâmplă când/dacă nu cădem de acord?

***

Poţi aplica această listă de întrebări la finalul oricărei întâlniri de business.

Răspunsurile te vor ajuta să obţii mai uşor rezultatele dorite la întâlnirea următoare.

Data viitoare când închei o conversaţie de afaceri fă-ţi cadou 5 minute pentru această analiză şi vei dobândi foarte multă claritate în urma ei.

Acţionează cu CAP!  („3 CAP „)

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.