fbpx

De la angajat la antreprenor. Cum mă reinventez?

Nimeni nu se naște antreprenor. Antreprenorul se formează. 

Cei mai mulți dintre noi sunt mai întâi angajați. Ceea ce e firesc și folositor chiar și în drumul spre antreprenoriat. 

Însă trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor poate fi destul de dificilă. Însă în nici un caz o misiune imposibilă.

Practic, de ce ne dorim să devenim antreprenori? Motivațiile pot fi diversificate de la caz la caz.

  • Poate fi vorba de dorința de independență financiară.
  • Poate fi pasiunea pentru un business anume.
  • Poate că e bucuria de a-ți vedea în sfârșit concretizat un vis.
  • Sau e o confruntare cu sinele.

Prin antreprenoriat îți propui să te schimbi. Să modelezi cea mai bună variantă a ta însuți. 

Cum să pornești pe acest drum? De ce ai nevoie? Și ce trebuie să faci? 

Iată 3 direcții majore pe care să le adopți în drumul tău către antreprenoriat

  • Învață să vezi imaginea de ansamblu

Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă să ai capacitatea de a delimita mai clar ce anume e prioritar și ce nu. 

Trebuie să te axezi pe marketing și vânzări, să distribuie taskuri, să setezi obiective și să măsori progresul.

  • Dezvoltă-ți oamenii

 Cel mai probabil aceasta este una dintre cele mai mari provocări. Să găsești oamenii potriviți…

Oameni buni, specializați și pasionați de ceea ce fac, oameni care se mulează pe viziunea business-ului tău. 

Performanța lor individuală ajută performanța companiei tale.

Ca antreprenor, este important să fii conștient de valoarea oamenilor care îți constituie echipa. 

Așa că învață să investești în oameni și în dezvoltarea lor.

Iar dacă le oferi și mediul de lucru potrivit, poți fi sigur apoi și de fidelitatea acestora vizavi de compania ta.

Încurajează-ți echipa să îți împărtășească opiniile, întrebările, precum și sugestiile.

Dacă se simt valorificați, vor oferi la rândul lor valoare companiei.

Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul –  Henry David Thoreau

  • Adună-ți oamenii în jurul unui scop comun

De ce uneori nu se strâng oamenii în jurul unui scop comun? Pentru că acel scop nu este clar. Sau nu este prezentat cu claritate. 

De aceea, ideal e să ai grijă că ți-ai comunicat intenția către angajații tăi clar, simplu și la timpul potrivit.

Organizează discuții deschise cu membrii companiei tale și prezintă-le obiectivul major din perioada următoare, precum și planul de a-l concretiza. 

De asemenea, răsplătește-i pe cei care se implică cu mult peste ceea ce trebuie să facă – cei care își dedică timp și interes împlinirii eficiente a obiectivelor.

Un aspect foarte important pe care trebuie să-l ai în vedere dacă vrei să devii antreprenor.

Învățarea continuă și îmbunătățirea aptitudinilor de leadership.

Pune-ți următoare întrebări: 

  • Cum poți fi liderul care vrei să fii, lăsând totodată spațiu celorlalți să învețe și să practice leadership?
  • Cum ai grijă de echipa ta în timp ce le permiți și lor să aibă grijă de tine?
  • Cum poți crea oportunități de conversație, chiar și atunci când acestea pot reprezenta conversații dificile pentru unii oameni și inclusiv pentru tine?
  • Cum te auto-determini să asculți oamenii din echipă chiar și atunci când îți este incomod, deoarece ei îți pun la încercare propriile convingeri și paradigme?
  • Cum construiești o echipă unde este ok pentru toată lumea să își folosească cunoștințele și încrederea, astfel încât toți să fie mulțumiți și mândri în ceea ce privește munca pe care o faceți împreună?
  • Cum poți crea un mediu sigur pentru oamenii tăi, în care aceștia să poată experimenta și eșua fără să fie capăt de lume?

Răspunsurile la aceste întrebări sunt menite să te ajute să fii nu doar un antreprenor de succes, cât mai ales un lider în adevăratul sens al cuvântului.

Un lider apropiat de angajații săi, cu o imagine respectată atât în industrie, cât și în fața oamenilor cu care colaborează.

Inspiraţie!
andy szekely

Dacă ai „dureri” în business-ul tău, degeaba iei calmante sub forma tehnicilor de management. 

De aceea, soluția adevărată pentru creșterea business-ului tău este să investeşti în tine și, mai ales, să înveţi CUM să gestionezi relațiile cu oamenii pe care îi conduci.  

Afla mai multe din link: https://asic.ro/epic

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.