Povestea expertului miop
În urmă cu 10 ani purtam ochelari. Astăzi nu mai port.
De ce ?
Pentru că am întâlnit, la momentul potrivit, un om care m-a convins că pot să îmi vindec în mod natural privirea.
Numele său este Leo Angart.
Trei săptămâni mai târziu mi-am aruncat ochelarii la gunoi.
Pentru vindecarea privirii îți recomand cartea lui Leo: ”Improve your eyesight naturally”, care a fost tradusă și la noi.
Povestea acestui eveniment din viața mea nu este însă subiectul acestui articol.
Articolul de față tratează miopia expertului
Mai exact, tratează incapacitatea de a vedea clar obiectivele pe care vrei să le atingi, pentru că ești supra-specializat într-un anumit domeniu.
Zilele trecute stăteam la masă cu un prieten, care e expert și care dorește să se lanseze în propria afacere.
Care este problema lui?
Are două sau trei produse pe care le-ar putea lansa și nu se poate decide cu care să înceapă.
Mai exact, omul se află într-o stare de confuzie. Uite o mostră din dialogul cu el:
– Nu știu ce produs să scot pe piață.
– Când spui “piață” la ce te referi?
– La oamenii care cumpără de la mine.
– Și cine sunt mai exact acei oameni?
– Cei care au nevoie de produsele mele.
– Și cine sunt ei, mai exact?
– Cei care le folosesc ca să își îmbunătăţească viața.
– Și mai exact, cine sunt aceştia?
– Nu știu…
Dialogul nostru a mers într-un astfel de cerc, iar și iar şi iar… de vreo 4-5 ori…
Eu am insistat cu aceleași întrebări.
După o vreme, răspunsurile prietenului meu au început să fie mai ferme și mai clare.
Și mai interesant a fost faptul că unele dintre replicile lui nu mai erau răspunsuri, ci întrebări (semn bun ):
– Cum pot face asta?
– Unde găsesc oamenii interesați?
– Cum mă adresez acelor oameni?
La finalul întâlnirii noastre, prietenul meu avea cu totul altă stare…
Îmi repeta întruna:
– Pare atât de simplu…! Mă învârteam în jurul cozii… Nu-mi vine să cred cum mă blocam de unul singur…! Acum văd mult mai clar ce am de făcut!
M-am bucurat pentru el și ne-am despărțit cu o strângere de mână, dar și cu senzația plăcută că mi-am ajutat un prieten.
După întâlnire, am început să analizez iar ce s-a întâmplat. Acesta e un obicei de-al meu.
Concluzia acestei întâlniri cred că îți poate fi de un real folos, așa că ți-o descriu pe pași:
- Când te afli în confuzie, prioritatea ta este să obții CLARITATE.
- Ca să obții claritate, este nevoie să ai INFORMAȚIILE care aduc claritate.
- Informațiile respective vin de la oamenii pentru care ceea ce tu oferi este relevant.
- Ce ai de făcut, este să găsești acei oameni și să îi întrebi ce au nevoie.
- Cum îi întrebi? În lumea de azi e foarte simplu pentru că există internet. Nu uita însă că o conversație directă sau la telefon cu acei oameni poate fi la fel de valoroasă, sau chiar mai valoroasă!
În cazul prietenului meu, acesta întâmpina blocaje la fiecare dintre cei 5 pași
Să îi luăm pe rând:
-
Cum să am claritate dacă sunt confuz? Sunt confuz și gata!
Răspunsul meu:
Confuzia vine din lipsa informațiilor relevante care să îți aducă claritatea.
-
Nu am de unde să obțin informații relevante! Nu știu unde să le caut!
Răspunsul meu:
Informaţiile le cauți la oamenii care ar putea fi beneficiarii a ceea ce vrei tu să oferi !
- Da, dar nu știu cine sunt acei oameni!?
Răspunsul meu:
Da, dar ai o idee cine ar putea fi. Aşa că, începe cu ei!
După ce întrebi 15-20 de oameni, vei avea o idee mult mai clară din răspunsurile lor, dacă ei sunt cei potriviți sau nu.
Dacă nu sunt ei cei potriviți, cel puțin vei ști pe cine să întrebi în continuare.
-
Și dacă, totuși, nu voi ști?
Răspunsul meu:
Înseamnă că încă nu ai întrebat destui oameni. Deci, continuă !
-
Păi, și ce să îi întreb?
Răspunsul meu:
Spune-le că intenționezi să creezi un produs care să rezolve o problemă cu care ei se confruntă.
Descrie problema și apoi întreabă-i dacă ei ar cumpăra acel produs. Dacă spun da, propune-le să îl și cumpere.
Dacă spun nu, întreabă-i ce ar trebui să schimbi la produsul tău pentru ca ei să și-l dorească.
Asta e tot !
La capătul celor 5 pași, vei avea o imagine mult mai clară asupra a două elemente vitale pentru orice încercare antreprenorială: cine sunt clienții tăi și cum arată produsul tău.
Miopia expertului va fi astfel redusă substanțial… iar ochii minții tale se vor fi vindecat în mod natural.

P.S.: Am scris acest articol pentru că am convingerea că prietenul meu nu e singur… Am avut de-a lungul timpului, ocazia să întâlnesc mulți oameni care își doreau să pornească ceva, dar nu vedeau desul de departe…
Te numeri şi tu printre ei ?
Dacă da, să îți fie de folos !
Dacă nu, poate cunoști pe cineva care are nevoie de acest mesaj. Dă-l mai departe…