fbpx

Principiul expunerii – cum să generezi credibilitate

Publicat pe 19 octombrie 2005
Timp de citire: 4 minute

Un principiu fundamental al persuasiunii, care poate transforma un expert într-o persoană cu imensă credibilitate, este principiul expunerii.

În esenţă, controlarea expunerii îţi permite un control bun al imaginii personale şi te ajută să eviţi subevaluarea din partea celor din jur.

Principiul expunerii spune, pur şi simplu, că gradul de credibilitate pe care îl câştigi în ochii celorlalţi este direct proporţional cu numărul de expuneri.

Cu alte cuvinte, cu cât eşti mai frecvent prezent(ă) în conştiinţa publicului, cu atât vei fi considerat mai credibil.

De exemplu, prezenţa la diverse evenimente (ca vorbitor sau participant) îţi oferă această şansă de a fi perceput credibil(ă) prin creşterea expunerii.

Acest principiu este bine cunoscut şi de către experţii în marketing. Succesul unei companii mari este măsurat de către unii specialişti cu ajutorul unei „plăcinte” feliate astfel:

10% – performanţa
25% – imagine
65% – expunere

De exemplu, dacă ai o fabrică de mezeluri, este important să faci mezeluri de o calitate decentă.

Chiar mai important este să ai o imagine creată buna, care sa te recomande pe piată. Cel mai important este, insă, ca prezenta ta să fie… „peste tot”.

Expunerea genereaza succes, chiar mai mult decât performanţa şi imaginea luate împreuna.

Uimitor, nu-i asa?

Nu e de mirare că ecranele televizoarelor sunt bombardate de spoturi publicitare. Cu cât un spot este difuzat mai frecvent, cu atât impactul este mai mare.

Jay Conrad Levinson, autorul cărtii ”Guerilla Marketing” explică acest fenomen prin faptul că, în medie, doar o reclamă din 9 este observată. În plus, sunt necesare trei vizionari pentru ca impactul sa fie profund.

Cu alte cuvinte, o reclamă trebuie prezentată unei singure persoane de 27 de ori pentru a avea impactul dorit.

Frecvenţa expunerii este direct legată de succes!

În consecinţă, cum poţi utiliza acest principiu în interes propriu?

Să presupunem ca eşti (sau vrei să devii) specialist într-un anumit domeniu. Iată câteva strategii simple prin care să pui în aplicare principiul expunerii:

1. Scrie un articol sau o serie de articole
Articolele sunt un instrument de expunere excelent. Mai ales în situaţia în care publici într-o revistă de specialitate (pe domeniul tău de interes), expunerea se referă în mod direct la publicul tău ţintă.

O serie de articole într-o revistă are avantajul că fidelizează publicul (în sensul că anumiţi cititori vor dori să citească si celelalte articole din serie).

2. Scrie o carte

O carte îţi aduce doua lucruri importante:

  1. Este mijlocul prin care acumulezi, structurezi şi contextualizezi informaţiile din domeniul tău de interes.
  2. Este instrumentul care te instaleaza pe nişa de piaţă aleasă.

Altfel spus, scrii o carte şi obţii două avantaje fundamentale, în acelasi timp: acumulezi expertiza şi transmiţi lumii ca eşti expert.

3. Inscrie-te într-o asociaţie profesională
Pentru un expert este foarte important să fie recunoscut de ceilalţi experţi în domeniu.

Această recunoaştere iţi oferă şi legitimitate şi protecţie în situaţia în care ai putea fi contestat (pe bună dreptate sau nu).

Prezenţa într-o asociaţie profesională iţi conferă avantajele de mai sus. În plus, poţi specifica în biografia ta „membru al….„, ceea ce iţi conferă legitimitate.

4. Creează-ţi o pagină web
În afară de o carte pe care ai scris-o, pagina de web este probabil cel mai puternic vehicul de imagine de care dispui.

În esenţă, site-ul tău poate fi folosit pentru a dezvolta o relaţie de lungă durată cu clienţii tăi prin intermediul unui newsletter şi a altor informaţii ce se pot descărca de pe site.

Oamenii te vor „vizita” mai des atunci când ştiu că beneficiază de informaţii noi şi utile.

În schimb, tu poţi să îţi promovezi produsele şi evenimentele, tocmai pentru că oferi informaţie atăt de valoroasă.

5. Creează-ţi un « pachet de prezentare »
Un pachet de prezentare sau „demo kit” este esenţial pentru orice profesionist de vârf (în special pentru profesiile liberale). Practic, el ar trebui să conţină o mapă de prezentare a produselor sau serviciilor oferite sau un catalog.

Inspiraţie !
andy szekely
 

Ţi-a fost de folos? Dă-l mai departe :D




 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol