fbpx

Semeni un gând,
…. culegi un destin!

Cum se transformă în mod firesc un vis în realitate?

Această întrebare pare filosofică, dar nu e!

Să luăm un caz concret: Să presupunem că îți stabilești un obiectiv și că ai identificat câțiva pași concreți pe care îi ai de făcut ca să … ajungi în vârf…

Uneori, în timpul acestui drum, este posibil ca lucrurile să nu ţi se pară la fel de simple ca la început…

Când te afli în pădure, s-ar putea să nu mai vezi pentru o vreme vârful muntelui din cauza copacilor, iar acest lucru poate să fie demotivant…

Îţi propun acum o viziune „din avion” a realităţii acestui urcuş

Este ca şi când ai pleca într-o recunoaştere aeriană înainte de urcuşul propriu zis pe un munte încă neexplorat…

Această recunoaştere îţi poate da încredere când stabileşti care sunt pașii concreți pe care îi vei face.

Pentru o înţelegere mai uşoară, mă voi folosi de un celebru proverb, care probabil că îţi este deja cunoscut:

„Semeni un GAND, culegi o FAPTA. Semeni o FAPTA, culegi un OBICEI.

Semeni un OBICEI, culegi un CARACTER. Semeni un CARACTER, culegi un DESTIN”.

Aşadar, iată etapele urcuşului:

Mai întâi studiezi/pregăteşti terenul/ ogorul….

Apoi:

Semeni un GAND, culegi o FAPTA.

Semeni o FAPTA, culegi un OBICEI.

Semeni un OBICEI, culegi un CARACTER.

Semeni un CARACTER, culegi un DESTIN

Să le luăm pe rând pe un exemplu concret:

Să presupunem că vrei să devii un bun vorbitor public!

Care sunt paşii?

1. Pregăteşte terenul

Pune-ţi întrebările: unde?, când?, cu cine? (astfel definesti care e contextul în care îți stabilești obiectivul)

2. Pe terenul pregătit seamănă gândul (să devii vorbitor public) şi culege fapta (începe să vorbeşti în faţa grupurilor când ai ocazia)

Repetă această faptă până când anumite comportamente devin automate (semeni o faptă, culegi un obicei)

3. Pe baza comportamentelor automate începe să creezi modalităţi preferate (obiceiuri) de a vorbi cu diverse grupuri.

De exemplu: În ce ordine vei prezenta ce ai de spus, cum începi şi cum termini, în ce secvenţă prezinţi când ai de vorbit 10 minute?

Dar o oră? Dar două zile?

Acestea sunt strategii şi scenarii pe care trebuie să le pregăteşti

4. Când ţi-ai creat obiceiurile bune prin care obţii succes la public, vei începe în mod firesc să pui amprenta propriei tale personalităţi pe presataţiile tale de vorbitor.

Ceea ce îţi place cel mai mult din ceea ce prezinţi va avea o încărcătură emoţională mai mare.

Vei avea tendinţa să preferi anumite subiecte care te pasionează în detrimentul altora.

Pentru că depui pasiune în acele prezentări, vei fi solicitat(ă) din nou.

Cu cât poţi găsi mai multe situaţii în care să valorizezi ceea ce te pasionează, cu atât ai mai mult succes.

5. …culegi un destin! Gândeşte-te puţin!

Destinul tău este dependent de ceea ce ai, de ceea ce faci, sau de reputaţia ta?

Eu nu cred!

Nelson Mandela nu a fost împiedicat de închisoare să fie leaderul Africii de Sud.

Victor Frankl nu a fost împiedicat de lagărul nazist să creeze un domeniu de referinţă în psihoterapie (logoterapia).

Steven Spielberg nu a fost împiedicat de faptul că nu avea reputaţie sau bani, să meargă la Studiourile Universal.

La 17 ani, după ce l-a convins pe directorul editorial să îl lase să fie martor la producerea filmelor, a găsit un birou nefolosit şi a scris pe uşa acestuia şi în nomenclatorul de la intrarea în clădire : Steven Spielberg, regizor, camera 23C.

Destinul tău nu este dat de ceea ce ai făcut, de reputaţie sau de realizări.

De aceea, în momentul în care ai obţinut ce ai dorit, ai reputaţie şi realizări, nu le confunda cu destinul.

Detaşează-te de ceea ce ai realizat pentru a rămâne în contact cu destinul tău.

Îţi doresc mult succes pe drumul pe care îl vei parcurge către măiestrie!

Inspiraţie!
andy szekely
 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.