Start-up: 6 greșeli la început de drum ⋆ Andy Szekely - Andy Szekely Start-up: 6 greșeli la început de drum ⋆ Andy Szekely

Start-up: 6 greșeli la început de drum

Publicat pe: 17 februarie 2017 de catre Andy Szekely

În ultimii ani, în România, antreprenoriatul a început să prindă timid aripi.

Și asta nu poate decât să mă bucure.

Aceasta e direcția în care ne îndreptăm, iar dacă și tu ești printre cei care a pornit sau te gândești să pornești pe calea antreprenoriatului, atunci acest articol s-ar putea să îți fie de folos.

Din păcate, multe business-uri mor încă din primii ani.

O cifră foarte des citată în lumea startup-urilor spune că 80% dintre afaceri dau faliment în primii 3-5 ani de funcționare. 

Cauza?

Fondatorii nu înțeleg cu adevărat modul cum funcționează afacerile. 

Glenn Llopis, director al uneia dintre cele mai mari firme de consultanță în strategia de business, Llopis Group, spune că sunt 6 greșeli la care sunt predispuși cei mai mulți dintre cei care iau calea antreprenoriatului

Acestea sunt:

 

  1. Nu ești pasionat de ceea ce vrei să dezvolți

Glenn dă un exemplu descoperit în cartea “The New Restaurant Entrepreneur”, scrisă de Kep Sweeney.

Acesta vorbește despre faptul că cele mai multe business-uri din industria restaurantelor mor rapid pentru că inițiatorul afacerii mizează exclusiv pe cerințele pieței și nu pe preferința personală. 

Mai exact, dacă tu ai un restaurant cu mâncare chinezească, dar ție nu îți place deloc bucătăria chinezească, nici nu vei fi motivat să cauți noi trenduri, să inovezi, să vii cu lucruri în plus.

Cumva, nu vei reuși să te pui în pielea consumatorului amator de așa ceva. 

 

  1. Nu ai un scop

Simon Sinek, autor, speaker și consultant, a scris cartea “Start With Why” în care vorbește despre importanța existenței unui scop pentru care pornești afacerea respectivă.

Dacă nu există un scop bine definit, atunci și motivația dispare treptat.  

Gândește-te la scop ca la combustibil.

Atât timp cât el nu există, nici motorul nu va mai funcționa. 

De asemenea, atunci când nu ești convins de ceea ce ți-ai propus să întreprinzi, te vei surprinde găsind tot felul de scuze pentru picajul afacerii tale.

Un antreprenor cu un scop bine definit va face tot ce este omenește posibil pentru a-și salva business-ul. 

 

  1. Nu te dedici destul de mult planului

De cele mai multe ori, planurile de antreprenoriat se fac în paralel cu un job full time. E de înțeles.

Nu vrei să pierzi poate singura ta sursă de venit pentru ceva mai mult sau mai puțin ipotetic. 

Pe de altă parte însă, tocmai lipsa de implicare duce la eșecul multor start-up-uri. 

Și, așa cum spunea tot Kiyosaki în cartea de care vorbeam mai sus, suntem niște “puisori lasi” și nu vrem să ne asumăm riscuri.

Dar, dacă nu ne asumăm riscuri, atunci și rezultatele vor fi pe masura… 

De aceea, este important să fii dedicat și să rămâi focusat, să fii activ în domeniul respectiv de activitate, să faci networking și schimb de experiență, astfel încât să înmulțești oportunitățile. 

 

  1. Eșuezi să îți faci ideea mai bună

Când e cel mai bine să cauți un alt job? Atunci când ai deja unul. 

La fel stă situația și în cazul unei afaceri. Ai pus ceva în mișcare. Dar nu e de ajuns.

Nu va merge de la sine pe termen lung. Trăim într-o lume competitivă.

Iar lumea business-ului este până la urmă un loc în care doar cei mai buni supraviețuiesc. 

Dacă știi să înveți și să te îmbunătățești încontinuu, atunci ai șanse mari să ajungi departe. 

 

  1. Consideri că echilibrul viață personală / viață profesională este doar un mit

Ai auzit de așa numiții workaholici? Cel mai probabil ai și întâlnit astfel de persoane.

Muncesc foarte mult și de cele mai multe ori pun prioritară viața profesională.

Dar, ca orice lipsă de echilibru, în timp poate duce la deprivare de odihnă, la surmenaj și stres.

Și implicit este neglijată viața personală. 

Existența unui echilibru personal asigură o viață lungă pentru business.

Pentru că îți dai voie să te reîncarci cu energie și inspirație și astfel să pornești mereu cu forțe proaspete. 

 

  1. Nu iei în calcul ce anume vei lăsa în urmă

Un bun antreprenor nu face planuri pentru viitorul imediat. El face planuri de business pe termen lung. 

Atunci când pui pe picioare o afacere, gândește-te și la ce anume lași în urmă. Nu căuta doar câștigul imediat. 

Planificarea unui business va fi gândită pentru o perioadă cât mai îndelungată.

Astfel, îți poți pune întrebări de tipul: 

  • Domeniul meu de activitate este căutat / dorit?
  • Serviciile / produsele oferite de business-ul meu vor răspunde și pe viitor cerințelor de pe piață?
  • Există riscul ca domeniul meu de activitate să devină demodat la un moment dat?

 

*****

Acestea sunt doar 6 observații, însă lista rămâne deschisă.

Dacă ai și tu lucruri pe care vrei să le adaugi, lasă un comentariu mai jos.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Fă un gest frumos pentru prietenii tăi:Share on Facebook101Share on LinkedIn7Email this to someone

Ce părere ai despre acest articol?