fbpx

5 soluții zilnice pentru o siluetă fit

Publicat pe 19 martie 2019
Timp de citire: 4 minute

Procesul de slăbire, dar și cel de menținere a unei greutăți ideale este unul îndelungat. Contribui la el, pozitiv sau negativ, în fiecare zi.

Lucrurile mărunte pe care le faci cântăresc în ceea ce privește rezultatele care se văd în timp. 

 Ce poți face zilnic pentru a preveni creșterea în greutate? 

1. Consumă fibre

Acestea oferă o senzație de sațietate, fără să fi mâncat mult de fapt. Le găsești în alimente precum fructe, legume, cereale integrale, semințe și nuci. 

Astfel, mănânci mai puțin și mai consistent. Iar foamea ta stă potolită pentru mai multe ore. 

2. Cel puțin 30 de minute de mișcare zilnic

 Un corp sănătos, fără exces de kilograme, este un corp care face cel puțin 30 de minute de mișcare zilnic.  


Sportul e rugăciunea trupului.

Salvador Dali

Încearcă să mergi pe jos, să te plimbi, să alergi, să faci exerciții la saltea acasă, să mergi pe bicicletă, pe role, să joci volei, badminton și orice mai crezi tu că ți-ar plăcea. 

Important e să alegi un tip de mișcare pe care îl agreezi. Astfel, vei fi mult mai motivat să ieși din casă.

Dacă singurul motiv pe care îl ai e intenția de a slăbi, e posibil să nu fie destul de puternic. 

 Dar dacă tipul de mișcare ales îți face plăcere, atunci e posibil să depășești lejer acel minim de 30 de minute. 

3. Mănâncă o salată în fiecare zi

Dacă incluzi o salată în meniul tău de zi cu zi, vei avea două beneficii: un aport de elemente sănătoase și o senzație de sațietate, care te oprește să mănânci mai mult decât e cazul. 

Poți include în salată cât mai multe verdețuri, tofu marinat, fasole, avocado și mieji din semințe de floarea soarelui (pentru grăsimi sănătoase). 

4. Mici gustări dulci

Pofta de dulciuri și de alcool nu o să dispară niciodată, oricât ai încerca să o eviți. 

Deseori, oamenii le neagă pe perioade mari de timp, ca apoi să facă excese bruște. 

De aceea, ideal e să le incluzi în alimentația ta zilnică, dar în proporții reduse. Dulcele și alcoolul să fie la nivel de gustare. Dar atât.  

Astfel, ții sub control pofta și ești mai puțin tentat să faci excese, din moment ce ele nu îți sunt total interzise. 

5. Somn suficient

 Dacă nu dormi destul, este posibil să simți nevoia să mănânci mai mult. Pe de o parte, ești activ mai mult timp și corpul are nevoie de hrană. 

 Pe de altă parte, somnul insuficient afectează nivelul hormonilor care reglează senzația de foame. 

De asemenea, oboseala aduce cu ea și nevoia de dulce, pentru un plus de energie. 

E important să păstrezi aceeași oră de culcare zi de zi, pe cât posibil și în zilele de weekend. 

Încearcă să ai mereu între 7-9 ore de somn. Astfel, îți va fi mult mai ușor să te trezești dimineața. Nu vei mai folosi snooze-ul din cinci în cinci minute.

Inspiraţie !
andy szekely

P.S: Vrei să îţi creşti nivelul de energie, sănătate, vitalitate şi motivaţie și să te bucuri zilnic de ele? Iată ce îți propun: www.fit.bootcamp.ro/

Ţi-a plăcut? Salvează articolul sau dă-l mai departe:
 
 

Scrie-ne aici părerea ta despre articol