fbpx

Este advertisingul manipulativ ?

Când ai ales să citeşti acest articol probabil că cele două cuvinte din titlu ţi-au atras atenţia.

Mai mult,  bănuiesc că ai deja o părere despre ce anume înseamnă advertising şi ce este  manipularea.

Cred că acest miniarticol îţi poate îmbogăţi perspectivă:

Antropologul Vilhjalmour Stefansson vorbeşte despre advertising folosindu-se de ideea de manipulare:

„Advertisingul neetic este folosirea minciunii pentru a manipula publicul. Advertisingul etic este folosirea adevărului pentru a manipula publicul”

Afirmaţia lui Stefansson poate fi neproductivă şi chiar periculoasă.

De ce ?

Pentru că foloseşte termenul manipulare în mod neclar. Dacă tu înţelegi prin manipulare un lucru negativ, vei privi şi advertisingul ca fiind negativ.

Etimologic, termenul manipulare înseamnă a mânui cu integritate şi deci nu are o semnificaţie negativă în sine.

Totuşi, majoritatea oamenilor percep manipularea ca pe un fenomen negativ şi ca urmare percepţia creată despre advertising devine negativă în ansamblul său.

De aici apare confuzia !

Simplu spus, adverisingul este procesul de atragere a atenţiei publice către un produs său serviciu. În lumea de azi este practic imposibil să serveşti o piaţă care are nevoie de produsele tale fără advertising, pentru că o mulţime de produse mediocre sunt lansate prin campanii de advertising masive.

În consecinţă, oricât de bun ar fi produsul tău, dacă vrei să serveşti o piaţă, e necesar să atragi atenţia asupra ta !

Este asta manipulare ?

Inspiraţie!
andy szekely

 

 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.