Cum să vorbeşti în public fără niciun fel de emoţie

Fie ca este vorba despre o sedinta cu parintii, de o cuvantare rostita la o petrecere aniversara ori despre un discurs sustinut de la o tribuna, a vorbi in public pare, pentru multi dintre noi, dificil.

Inner Coaching sau cum devii CONȘTIENT

Coachingul este procesul prin care primeşti asistenţă de la un bun comunicator (un coach) pentru a cîştiga o mai bună conştientizare a ceea ce ţi se întîmplă şi pentru a stabili în mod eficient obiective. În esenţă, un coach te ajută să comunici mai bine cu… tine însuţi, ca să găseşti resursele de care ai […]

Arta de a te înţelege bine cu toată lumea

Acesta este titlul unei cărţi apărute la editura Curtea Veche – autor David Lieberman. Cartea conţine soluţii psihologice strategice şi în consecinţă este foarte aplicabilă. Iată un exemplu simplu Să presupunem că ai o relaţie de “antipatie reciprocă” şi că îţi doreşti să “repari” această relaţie. O strategie psihologică eficientă poate fi următoarea: 1. Spune […]

Pas în viitor – cea mai concretă tehnică de programare mentală

Ţi s-a întâmplat vreodată … … Îţi scrii pe mână că trebuie să îl suni pe Popescu îndată ce ajungi acasă. Ajungi acasă, faci un duş, îţi aduci aminte că ţi-ai notat ceva pe mână, dar nu mai ştii ce. … Îţi notezi pe un petec de hârtie să cumperi lapte înainte de a ajunge […]

Vrei să vorbeşti în public ca un profesionist?

În anul 2008 am avut ocazia să întâlnesc în Italia un grup de vorbitori publici profesionişti (Professional Public Speakers). Am profitat de această ocazie ca să îi intervievez pe cinci dintre ei cu scopul de a afla răspunsul la o întrebare aparent banală: Cum te asiguri că, în primul minut când începi să vorbeşti, publicul tău […]

Faci şi tu aceste greşeli atunci când scrii?

timp estimat de lectură – 3,4 minute 4 adevăruri CLARE despre comunicarea în scris: Dacă nu captezi atenţia de la început, poţi să pierzi 90 % din publicul ţintă. Dacă nu oferi beneficiile înainte de a oferi informaţiile, cititorii tăi nu găsesc relevant pentru interesele lor ceea ce le spui. Dacă nu te exprimi clar […]

Intenţia paradoxală

Logoterapie – Deblocare mentală Viktor Frankl, creatorul noii abordări psihoterapeutice numită logoterapie, descrie în cartea sa “Man’s Search for Meaning” o tehnică elegantă de deblocare mentală, care poate fi aplicată cu succes în dezvoltarea personală. Intenţia paradoxală se bazează pe două fenomene Frica resimţită înainte de producerea unui posibil eveniment nedorit “produce” exact evenimentul de care persoana […]

Individualism vs Colectivism în business

timp estimat de lectură: 2 min În ultima sa carte, (care are titlul: „YES!”) profesorul Robert Cialdini arată că procesul comunicării are două funcţii: informaţională şi relaţională. Şi acum urmează descoperirea cheie. În culturile colectiviste accentul este pus pe relaţie, iar în cele individualiste, accentul este pus pe informaţie. Mai concret, în culturile colectiviste sunt valorizate mai […]

Cei mai buni clienţi pe care îi vei avea vreodată

Vrei să vinzi ceva? Cui? Care sunt clienţii tăi cei mai buni? Cum îi găseşti? Cum intri în contact cu ei? Cum le atragi atenţia? Cam multe întrebări? Aşa e! Dar toate sunt întrebări esenţiale!

Inspiraţie, cu “arhitectul” de la Softwin

Zilele trecute am vorbit despre leadership cu Florin Talpes. Fondatorul celui mai răsunător business IT din România (Softwin), mi-a oferit o mostră de leadership autentic. Am vorbit despre mintea de antreprenor, despre implicare socială, brand personal şi despre şansa de a face ceva cu adevărat semnificativ. Omul Florin Talpeş m-a impresionat prin agilitate mentală şi […]

Masculul Alpha, femela Alpha şi influenţarea cu integritate

Toată lumea a auzit de masculul ALPHA. Masculul Alpha reprezintă câteva idei clare: lider al grupului (echipei), putere, asertivitate. Mai puţină lume ştie că există şi conceptul de femelă Alpha, înţeles prin idei ca : lider al comunităţii, model de urmat, autoritate. Ce s-ar întâmpla dacă cele două concepte, combinate, ar fi utilizate pentru a […]

Secretele speakerilor – Prima impresie

Un toast. O prezentare de vânzări. Istorisirea unei întâmplări la o bere, cu prietenii… Momentul când îţi vine rândul să te prezinţi într-un grup… Ce au în comun toate acestea? Răspunsul este simplu: prima impresie. Felul în care o creezi va avea un impact foarte puternic în percepţia publicului. Articolul de faţă are scopul să […]

Ce se găseşte între idee şi faptă?

Se spune că atunci când Henry Ford si-a ales succesorul, şi-a invitat candidaţii la cină. Fiecare dintre cei prezenţi aştepta cu înfrigurare numirea şi un discurs prin care Ford să îşi argumenteze decizia. Dar n-a fost aşa! Cu totii au aflat mai tarziu ca Ford l-a ales pe cel care a pus sare în supă […]

Momentul potrivit pentru finalizarea unei vânzări

(Un articol special Shelle Rose Charvet) Jamie îşi ascultă în linişte potenţialul client. George spusese ce caută, de ce anume şi ce se va întâmpla dacă nu va rezolva curând problema. Jamie era nerăbdător să încheie afacerea, dar nu ştia sigur dacă era momentul potrivit pentru a cere vânzarea. La fel ca Jamie, mulţi agenţi […]

1 %

În cursele de cai Kentucky Derby, calul care câştigă la distanţă fotografică faţă de calul care vine pe locul doi, este premiat cu un câştig bănesc de 10 ori mai mare decât urmăritorul său. Chiar dacă diferenţa reală dintre cei doi competitori poate fi măsurată la milimetru pe fotografia de finish, diferenţa câştigului financiar este […]