Puterea brandului personal virtual (II)

REŢELELE SOCIALE Pe vremea comunismului, se spunea despre acronimul PCR (Partidul Comunist Român) că înseamnă Pile, Cunoştinţe şi Relaţii. Au trecut aproape 20 de ani de atunci. Astăzi, cele trei cuvinte sunt sinonime cu ideea de „trafic de influenţă”. De fapt, ne aflăm în situaţia aproape comică în care confundăm ideea de lucru în reţea, […]

Puterea brandului personal virtual (I)

AS-UL DIN MÂNECĂ LA ANGAJARE Să presupunem că o companie de recrutare te contactează pentru că ţi-a mers vestea că ai competenţe la nivel de expert şi îţi oferă un loc de muncă extraordinar de bun. Acesta este scenariul optimist! Scenariul mai puţin optimist? Îţi doreşti să te caute o firmă de recrutare cu o […]

11 întrebări fundamentale pentru identificarea scopului tău în viaţă

Unele dintre întrebările pe care le vei citi în lista de mai jos ar putea să te ofenseze, sau să te intrige sau să te contrarieze. Altele ar putea să declanşeze fenomenul “AHA” în mintea ta! Poate că nu toate aceste întrebări sunt pentru tine, dar măcar una dintre ele ar putea să însemne foarte […]

Cum se transferă abilităţile din sala de training la locul de muncă

Provocarea cea mai mare a oricărui trainer este să se asigure că participanţii la curs vor folosi informaţiile şi abilităţile învăţate pentru a-şi creşte performanţa. Altfel, cursul rămâne cel mult o amintire plăcută şi o investiţie pe care managerii nu o pot regăsi în rezultate. Există multe metode practice prin care cel care conduce un […]

Unul dintre secretele motivării celorlalţi

De la cunoscut, la necunoscut, fără retur Practic, procesul de convingere (vânzare) eficientă decurge astfel. La începutul comunicării cu cineva, acea persoană are nevoie să îi confirmi ceea ce ştie – pentru că astfel devine deschisă să te asculte. Apoi, are nevoie să îi captezi interesul cu ceva nou, care să adauge valoare la ceea […]

Exprimă-te CROCANT

Vânzător, marketer, director, manager, doctor, lider de echipă sau de companie… Toate calificativele de mai sus recomandă un înalt nivel de cunoştinţe pe care posesorii acestor titluri le-au acumulat. Recomandă ele şi o abilitate specifică de a comunica eficient acele cunoştinţe? Nu întotdeauna! Mulţi oameni cu idei geniale şi capacitate intelectuală de invidiat au o […]

De ce sa ai un Brand TU?

Sunt multe motive… Iată 5 dintre ele: Încredere Crearea brandului personal începe cu un proces de autoanaliză (auditul personal) în care îţi evaluezi atuurile cu care să “ieşi în faţă”. Rezultatul: mai multă încredere în forţele proprii şi implicit, mai multă forţă de convingere. Valoare Un brand personal bine construit reflectă exact punctele tale tari […]

Un prieten mai darnic decât Moş Crăciun

Se apropie sărbătorile de iarnă, prilej pentru mulţi să îşi facă un bilanţ pe anul curent şi un plan de bătaie pentru anul viitor. Acest articol nu se referă la un astfel de plan de bătaie. Planurile nu sunt greu de făcut. Mai curând, vei putea citi despre o metodă simplă şi foarte eficientă ca […]

7 secrete ale vorbitorilor publici

Ce este un vorbitor profesionist? O persoană care îşi câştigă existenţa vorbind. Calitatea vieţii unui vorbitor public depinde de abilitatea lui de a vorbi eficient în faţa grupurilor de oameni. În această categorie includ numeroase meserii: avocaţi, profesori, oratori, traineri, politicieni, purtători de cuvânt, etc. Aceştia au nevoie de o abilitate sporită de a influenţa […]

Mastery to Mistery

Poetul Sufit Rumi are un vers care m-a bulversat şi continuă să mă uimească de fiecare dată când mi-l amintesc: Vinde inteligenţă şi cumpără mirare Probabil că înţelegi din prima ce vrea să spună… şi totuşi, te invit să mai meditezi un pic …. Nu ştiu cu certitudine, dar pot bănui că printre cititorii acestui […]

Exerciţii pentru optimism

Ce este optimismul? Simplu spus, optimismul este o stare de spirit, o atitudine pozitivă faţă de situaţiile de viaţa în care te găseşti. Popular se vorbeşte despre ‚a vedea jumătatea plină a paharului‘. Optimismul este important pentru că are efecte benefice asupra sănătăţii. Chiar dacă majoritatea oamenilor se gândesc la sănătate ca la absenţa bolii, […]

Cum îți faci Branding Personal

Cum să îţi construie şti o imagine publică eficientă şi realistă Simplu spus, un brand personal este o sumă de elemente intangibile care îţi cresc valoarea percepută în mintea celor care intră în contact cu tine. Conceptul este relativ recent (a apărut prima dată acum 10 ani într-un articol numit “The Brand Called You”, de […]

Un gram de inspiraţie sau o tonă de motivaţie?

În ultimii 4 ani am studiat din diverse perspective motivaţia umană: Motivaţia individuală (Mind Shaping), motivarea celorlalţi (LAB Profile), motivarea grupurilor (Psihologia Persuasiunii). Am constatat de fiecare dată ca un om motivat poate face mult mai mult decât o echipă de oameni dezinteresaţi. Întrebarea care urmează firesc este: Cat poate face un om inspirat? Conform DEX, motivaţia […]

Manipulare în masă!

Imaginează-ţi că România se pregăteşte să facă faţă unei epidemii groaznice care se estimează statistic că va face 600 de victime. Pentru combaterea epidemiei sunt propuse două programe de intervenţie medicală, A şi B, cu următoarele consecinţe: Dacă se adoptă programul A vor fi salvaţi 200 de oameni. Dacă se adoptă programul B există probabilitatea […]

Personal Leadership – noua cale a dezvoltării tale

O discuţie cu un prieten din Hong Kong m-a făcut să îmi extind perspectiva asupra dezvoltării personale. Despre dezvoltare personală vorbeşte mai toată lumea, fără a înţelege prea bine ce este de fapt… este una dintre sintagmele care “sună bine” şi par uşor de înţeles, mai ales că este formată din două cuvinte destul de […]