Sunt pesimist! (I)

Ce ar fi să îmi stabilesc nişte obiective?  (poate o să mă simt mai bine) Managementul timpului şi stabilirea obiectivelor par să fie soluţiile la modă căutate de cei ocupaţi. Şi e bine că se întâmpla aşa! Totuşi, atunci când te apuci de un curs sau o carte pe această temă, există riscul să îţi […]

Cei “7C” ai încrederii – cum să inspiri încredere

În urmă cu 20-30 de ani, abordarea în relaţiile interumane se baza pe următorul concept: Am încredere în tine până la proba contrarie. Astăzi, prin jocul competiţiei şi din cauze culturale, am ajuns să ne bazăm relaţiile interumane pe un alt concept: Nu am încredere în tine până la proba contrarie! Nu ştiu care dintre […]

Metalimbajul (I)

Cuvinte care vând, cuvinte care… recrutează Imaginează-ţi, pentru o clipă, că te afli într-o lume în care ai timp să analizezi cuvânt cu cuvânt tot ceea ce oamenii din jur îţi spun. Cuvânt cu cuvânt! Fiecare nuanţă, fiecare conotaţie, pusă sub lupă pentru a înţelege sensul din spatele conţinutului. Acesta este rolul metalimbajului. Simplu spus, […]

Principiul expunerii – cum să generezi credibilitate

Un principiu fundamental al persuasiunii, care poate transforma un expert într-o persoană cu imensă credibilitate, este principiul expunerii. În esenţă, controlarea expunerii îţi permite un control bun al imaginii personale şi te ajută să eviţi subevaluarea din partea celor din jur. Principiul expunerii spune, pur şi simplu, că gradul de credibilitate pe care îl câştigi […]

Paradoxul evoluţiei (II)

Pe acelasi palier se înscrie sindromul: “big fish in small pond”  Când ajungi să fii perceput ca expert într-un anumit domeniu-nişă şi nu mai eşti solicitat în alte domenii. De exemplu, un vorbitor public care este recunoscut pentru expertiza sa în domeniul sportiv, fiind preocupat exclusiv de acest domeniu va avea multe solicitări la întruniri […]

Paradoxul evoluţiei (I)

Ceea ce te ajută să evoluezi la un nivel al dezvoltării tale te împiedica să treci la nivelul următor. Practic, tiparele de gândire şi comportament care se instalează pentru a te ajuta să fii performant ca maistru zidar de exemplu, iţi vor sta în cale atunci când vrei să performezi ca director de firmă de […]

Eu sunt OK! Tu eşti OK?

Cum să decodifici atitudinea psihologică optimă Aşa cum nu se poate afirma că electricitatea este bună sau rea, nici comunicarea sau influenţarea nu are astfel de valenţe. Cei care îi conferă o valenţă pozitivă sau negativă sunt oamenii care o folosesc. Relaţionarea este de fapt un mecanism psihologic subtil care atunci când merge prost poate […]

5 tehnici de credibilizare

Credibilitatea este elementul cheie al influențării. Fara credibilitate, produsele nu s-ar vinde, căsătoriile s-ar face numai cu contract prenupţial, iar prietenia ar fi un termen deşuet. A fi credibil înseamnă a-i transmite celuilalt ideea că se poate baza pe ceea ce spui şi că vei avea un comportament predictibil. Cu toate acestea, mulți oameni cu […]

Ce este Programarea Neuro-Lingvistică (NLP)?

Răspunsul scurt la această întrebare este: o atitudine și un set de tehnici pentru succes. O incursiune în lumea NLP este în primul rând o alegere. Teoreticienii vor încerca să dea o definiție a domeniului și vor explica fiecare termen în parte. Pragmaticii se vor întreba la ce e bun NLP. Pentru mine, NLP înseamnă: […]

Călătoria eroului

În viață poți să alegi dacă vrei să te simți un erou aflat într-o călătorie sau un spectator. Poți să alegi dacă ești la televizor ori ești în televizor. Călătoria eroului este un termen folosit de Joseph Campbell, unul dintre cei mai mari cercetători în domeniul miturilor și legendelor lumii. Campbell a observat că poveștile populare […]

Tipare sau legi universale

Legile universale sunt fenomene care se repetă consecvent şi care iţi permit să găseşti scurtături (shortcut-uri) către scopurile tale. Cred că aceste legi reprezintă calea regală pentru succes în orice domeniu La cafea, când ai timp şi chef, vei putea sorbi din când în când câte o ceaşca de înţelepciune prin intermediul acestor legi. Unele […]